Gå til innhold

Dere med eldre skolebarn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var deres da de sluttet på SFO?

Har en som går i tredje klasse nå. Han er på SFO kanskje 4-5 timer i uka til sammen. Dette betaler vi 2300 kr for i mnd.....Sinnsykt mye for så lite. Han ble 8 år før jul og ønsker å slutte.

Siden jeg jobber tre min hjemmenfra (med bil) vurderer jeg å la han gå hjem etter skolen å være alene til vi kommer hjem ved 16.30 tiden.

Er 8 åringer "modne" nok til det tror dere?

En del av meg sier JA,mens "hønemora" i meg sier nei,hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rettelse....vi er hjemme 15.30 ;) Ikke halv fem!!

Skrevet

8 åringen her i huset, velger stadig å dra hjem fra skolen uten å være på SFO, dette har hun gjort fra hun var ca 7,5 år gammel. Det kommer jo sikkert litt an på barnet. Hun her er en fornuftig jente og er sammen med en venninne som er ennå mer fornuftig.. :-) Har gått helt fint dette. Hun venninnen har ikke sfo plass, går alltid hjem etter skolen. Mulig hun har noe søsken hjemme innimellom. De går i 3 klasse.

Skrevet

Jenta vår går også i 3. klasse. Hun vil/tør ikke være hjemme alene. Hvis hun ville, hadde hun fått lov av meg. Kusina hennes i 2. klasse har sluttet på SFO, og går hjem alene sammen med broren sin i 3. klasse hver dag. På skolen vår er kanskje halvparten av 3. klassingene på SFO, og enda færre i 4. klasse.

Skrevet

Da blir han vel hjemme ca 2 timer før dere er hjemme. Dette tror jeg han klarer kjempebra :) Kommer selvfølgelig ann på hvor moden han er og om han er en gutt som har mange "gode" ideer til ting å finne på når dere er på jobb hehe. Er han en som følger stort sett (ingen følger ALT) det dere sier, så synes jeg han skal få den tilliten at han kan gå hjem fra skolen :) Jenta vår er ni og hun er også alene hjemme i 2 t innimellom, går kjempebra :) Vi begynte med det for ca et halvt år siden, nå er det langt fra hver dag/uke men tror nok hun hadde klart det helt fint.

Skrevet

Han er en grei gutt...aldri noe problem med han.

Bli en og halvtime alene og ikke hver dag siden jeg jobber turnus.

Tror jammen jeg sier opp plassen jeg !

Skrevet

Det synes jeg jammen du kan gjør ;) bruk heller pengene på noe mer fornuftig, for det er ikke fornuftig når han er der maks 4-5 t i uka.. men husk å si opp raskt for det må vel være innen en viss dato og mnd nå i vår om jeg ikke husker feil..

Skrevet

Sjekket det her om dagen. Sier opp i løpet av februar. Da har vi plassen ut mars.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...