Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på H&M i dag for å se etter mammaklær. Det de hadde var gørr kjedelig, kjærring`ete, og stygge. Dessuten har de akkurat de samme plagga som da jeg gikk gravid i 06/07.....Fornyer de aldri garderoben der eller?

Noen forslag til andre steder de har fine mammaklær? Liker klærne litt sporty og ensfargede (alt er jo med 70-talls farger og mønster = kjærring)

Hjelp meg a?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! For ikke å snakke om at feks. vintertoppene stort sett er kortermet eller med 3/4 arm. Fantastisk upraktisk! Jeg ville frosset ihjel i de klærne der. Samt at de fleste er laget til å passe de som får svære pupper og rumper. Jeg får ingen av delene, og ville uansett ikke gått med så dype utringninger som man får i de klærne der. -men noen av buksene er ok!

Selv MÅ jeg prøve klærne for å se om de sitter. I Oslo-området er det ihverfall flere butikker; google mammaklær + oslo/sandvika, en del fint i alle prisklasser, men stort sett mye dyrere enn H&M da dessverre.

Skrevet

Tror ikke jeg har handlet på samme H&M som dere...

Eller så har jeg bare GEDIGEN rumpe og pupper, siden gravidklærne mine har begynt å bli for små.. Klærne jeg kjøpte er også vanlige høst/vinterklær... snodig det ja.

Skrevet

Hei

Du har jo en link på denne siden til Mammahuset da. Mye fine klær med bra kvalitet.

Skrevet

Synes mammaklær er et veldig skapt marked jeg da..jeg er i uke 28 og har enda ikke kjøpt et eneste mammaplagg, sist hadde jeg en del da. Men med tunika/kjole mote, lag på lag og lange gensere trenger man jo fint lite mammatøy egentlig..annet enn evnt bukser.

Jeg har kjøpt en svart treningsbukse med nedbrettbart liv og så bruker jeg vanlige bukser med hårstrikk i knappen og "bump huggers" over (sånne stretchy tøystykker). Av gensere har jeg kjøpt massevis av bomullsgensere, t-skjorter og singleter på vero moda som er lange og stretchy, så kan jeg bruke dem etterpå også. Har også kjøpt en ullkjole på vero moda og en bomullskjole i en annen butikk som er kjempefine til magen:)

Skrevet

GINA TRICOT damer!!!! Det er tingen:)) Utrolig my fint der av kjoler, lange singlet med strech og div:)

Hei og hå!

Skrevet

gina tricot er jeg ganske fornøyd med.. bortsett fra knappene falt av etter vask, men er jo bare å sy de på i gjenn :) veldig supre klær og ikke så kjempe dyrt heller :)

Skrevet

Takk for mange gode forslag...jeg får google og lete litt rundt, men akkurat gravidklær hadde det nok vært greit å prøve før jeg kjøpte det.

Skrevet

Mitt råd er å droppe alt som heter mammaklær :=)

Jeg er helt enig,det er så mye stygt og kjedelig!

Jeg har fått masse skryt av klærne mine under hele graviditeten og jeg har bare 6 uker igjenn og de fleste klærne jeg har kjøpt passer enda jeg har gått fra 68 kilo til 86.

Nå er det jo på mote med tights og lange t-skjorter/kjoler(vere moda,jc,cubus,skatebutikker o.l) Det er jo over alt! og de kan kjøpes i mange størrelser. Kjøp masse spreke strømpebukser i kule farger og varier der (cubus og ungddomsavd på H&M). Du må jo beregne deg på å kjøpe de største størrelsene sånn at de når over magen. Men prøv deg frem. For meg var det perfekt med L på H&M,44/46 på cubuc.XL på topper i de fleste butikker. Når det gjelder damebutikker så må du regne med å gå ned noen størrelser. Ett annet tips er å kjøpe B-H forlenger på cubus istedet for flust med nye. De koster bare 29 kr og da får du en sort og hvit.

Nå er det jo støvlett/bootsvær og det er jo perfekt med den type klesstil.

De selger også små sote jakker/gensere som man kan ha over korte ermer.

Det er også mange fete tights ute i lakk og glinsende materialer i mange forskjellige butikker. T.o.m damebutikker har de

Jeg har aldri kjøpt noe på cubus før jeg ble gravid men nå har de masse kult der. Skikkelig disco tights og gøyale t-skjorter med barnslige trykk o.l

Skrevet

44/46 var strømpebuksene.på lindex og cubus. Ganske sykt. Men L holdt på H&M

Skrevet

jeg syns ikke gravidshop.no er noe tess. jeg bestillte masse klær der, og de var fine i design, og billige, men størrelse er jo helt på jordet!! jeg bestillte alt i small. den ene singleten j fikk var jo til og me ALT for stor for samboeren min!! trodde først at de hadde norske størrelser som forsvaret, at s stod for stor, og L sto for liten, men det sto nok small på pakkseddelen, så der gikk alt i retur!! hadde vel passet hvis j hadde vært en størrelse 40/42 til vanlig.. jeg har fått kjøpt meg masse fine mammaklær fra mama-licios.. de har nett butikk,men jeg fant et butikk her i nærområdet som solgte d!! billig, bra og stilig!!

Skrevet

huff,da tror jeg du har vært uheldig..ikke hørt noen andre som har sagt noe liknende. kun hørt positive ting om både klærne og størrelsene.. :)

men det er vel avhengig av kropp og fasong det da...

Jeg har selv mange plagg fra dem,og elsker hvert et plagg! :D

Skrevet

Helt enig! Jeg har kjøpt meg 3 bukser fra H&M. To av de er av samme type. Alt annet passer ikke eller ser ikke ut. Genserne er fine, men kalde. Må gå i flere lag og ekstra jakke. Gleder meg til våren.

Skrevet

Hva om man ikke kan fordra denne Tunica moten? Eller fryser ihjel? Det er tross alt -16 grader ute. Brrr.

Skrevet

så kjedelig! på hm her har jeg både dette svangerskapet og sist funnet masse fint der! bla selebukse som er kjempefin, lang sort genser med belte rundt magen og lange armer, topper som sitter fint og mange fine farger.. jeg er naturlig slank å hadde ikke problem med å finne noe men kan våre enig i at det er utrooolig stor forskjell fra hm til hm butikk! ofte er det veldig utsolgt oxo men kommer du etter at d er masse nye varer finner du og masse fint:) mamalicious har mye stilig da,..selger d på NI MÅNER vet jeg..:)

Skrevet

Når dere skal kjøpe jeans da?

Jeg er 12+4 er ikke særlig stor men syns det begynner å bli litt ubehagelig med vanlige jeans.

Orker ikke å kjøpe noe jeans som varer i en mnd. heller.

Men disse mammajeansa, er de svære?

Skrevet

jg er bare 11+6, men måtte gå til innkjøp av nye nukser... kjøpte da på only 50% salg... opp to str enn det jeg egentlig bruker... god plass til luftmagen min og får knyttneven oppi livet:) bruker den nå med belte:) perfet for meg ivertfall:) de vanlige buksene mine er bare vonde og ubehagelige...

Skrevet

Svangerskapet og Den Kule Mage på Majorstua i Oslo. Finner mye bra der!

Skrevet

Så bra for dere som bare kan kjøpe større størrelser av vanlige klær, da... for oss som bruker de størrelsene til vanlig er mammabukser fra H&M uunnværlige (jada, kan handle andre steder også, men gidder ikke å bruke så mye penger på det - og jeg er så frossen om vinteren at jeg må ha ordentlige bukser). Men jeg synes det er veldig stor forskjell på mammaavdelingene på H&M da, og er vel heldig som har funnet en jeg synes har godt utvalg i nærheten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...