Gå til innhold

Sengedilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sønnen min på 3 år skal flytte inn i ei 2-roms leilighet, altså bare ett soverom...

Jeg har 2 valg:

*Å sette dobbelsengen på soverommet som vi kan sove sammen i (legger vel opp til en dårlig vane...:)

*Sette sengen hans på rommet og kjøpe meg en sovesofa å sove i stuen.

Kan ikke ha begge sengene på soverommet da han må få plass der inne til å ha lekene sine o.l....

Hva høres lurest ut/ hva ville dere ha gjort ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kjøpe en køyeseng av en eller annen variant- på den måten slipper du at stua blir et soverom- samtidig som han ikke venner seg til noe annet enn å sove på samme rom-

Hvis du ligger øverst blir det jo fortsatt hans rom- finnes mange bra varianter-

det ville jeg gjort..

og så ville jeg ev på sikt- eller hvis jeg hadde penger nok- investert i en sovesofa som kunne brukes hvis det skulle være behov for mer sengeplass- finnes utrolig mange fine løsninger der også!- lykke til-

Dere kan sikkert få det utrolig koslig!!

bruk god tid på å finne noe dere liker- begge to! - og så kan det hende at det er trygt for en 3åring å sove på samme rom som mamma på et helt nytt sted..

Skrevet

Takk for svar !

Har faktisk tenkt på det, å kjøpe sånn køyeseng med extra bred del nede (kan jo hende man er så heldig å få selskap en gang når mini har pappahelg:P )

Ja, har sett litt mørkt påå sove i stuen, blir liksom ikke det samme som et deili kjølig soverom...

Skal sjekke litt rundt å se hva som finnes på markedet :)

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg ville gjort det sånn:

Kjøpe en sånn loftsseng fra IKEA, som du sover i. De er vel ca 120cm brede - plass til to som er forelska, hvis du får besøk :-)

Sette sønnen din sin seng og lage barnerom under loftssenga.

Da får dere et eget soverom, du slipper å være redd for at gutten skal ramle ut av overkøya, og han får plass til lekene sine :-)

Skrevet

Ganske så smart ! Men vi bor i Bodø og har ikke IKEA :((

Dessuten trives jeg ikke i høyden :P

Tror nok det blir dobbelsenga i første omgang, men d eneste kjipe er jo den dårlige vanen han får ved å sove sammen med meg hele tiden..

Skrevet

Hvis stua er stor nok til det hadde jeg sovet der.

Ikke nødvendigvis på sovesofa men på seng med plass under til klær.

Hadde hengt opp en gardin i taket så "soverommet" kunne stenges ute fra stua. Ev. kjøpt en skjermvegg.

Skrevet

Ikke dumt det heller men stua er aaaalt for lita :(

Hele leiligheten er bare på 43 m2 tilsammen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...