-MtG- Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Har for det meste bare tre minutter ledig om gangen da jeg har en baby med behov for mye kroppskontakt:) Hva lurt og fornuftig kan jeg bruke de tre minuttene på?
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 3min: Vaske toaltt og vasken rydde av kjøkkenbenk/ tørke av ta ut av oppvaskmaskin sette inn i oppvaskmaskin sette på en maskin klær ta ut av maskin henge opp brette sammen noen plagg ( kan gjøres i flere omganger) tørke av stuabordet støvsuge stua hvis ikke den er for stor rydde yttergang
Tommage♀♂ Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Ta med deg en ting av gangen, samme hvor du går. Skal du inn på kjøkkenet, ta med deg noe som hører til der. Er du på badet, ta med deg skittentøyet. Er du innom vaskerommet så sett på en maskin/tørketrommel. Ta alltid med deg leker som slenger. Ha sdtøvsugeren stående fremme, 3 minutter er god støvsugertid=) Om du bare tar en ting av gangen kommer du mest sannsynlig aldri helt i mål, mne du holder da overflaten fin=)
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 MItt beste tips, bæresele eller slynge/sjal..så får dere i pose og sekk. du får hendene litt mer fri, ungen nærhet...
*ViMsA* Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Jeg slenger unna det som ligger på spisebord og stuebord, feier kanskje over bordet med en klut om det er støvete eller hårete (vi har en hund som røyter ekstremt mye og det er hår OVERALT hver dag:( ). Rekker kanskje å slenge med meg noe fra gulvet, flytte over tøy fra vaskemaskinen til tørketrommelen, og får satt på en ny vaskemaskin så badegulvet blir ryddigere... Evt tar jeg ut av oppvaskmaskinen og fyller opp igjen, så er kjøkkenet ryddet... Sånt jeg gjør rett før gubben kommer hjem eller om noen ringer og spør om de kan komme på uventet besøk om noen få min. Det hjelper ihvertfall en del på inntrykket...
Dailis Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Skal jeg prioritere en ting tar jeg alltid gulvene. Jeg synes det gir ett best inntykk. Men det er meg. Er gulvene tatt og alt står pent og fint i bokhyller/andre hyller ol. så gir det likevel ett ryddig inntrykk.
-MtG- Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2009 Takk skal dere ha! Jeg skal lage en liste:) Så kan jeg se på den når jeg har et ledig øyeblikk og velge ut en ting å gjøre. Blir som oftest til at jeg tenker på ting jeg bør gjøre helt til lillegutt hyler etter fanget igjen. Du som nevnte sjal. Jeg har elastisk sjal, men synes ikke det er så lett å få gjort noe når han er i det. Tror jeg knyter det litt feil for han blir sittende så høyt opp at jeg har han helt oppi haka. Hvordan får jeg knyti så han sitter litt lavere?
Gjest Skrevet 11. februar 2009 #8 Skrevet 11. februar 2009 Har en frimerkefrøken jeg og - og her er det til tider katastrofe-rot over alt. Tar det når hun blir tenåring og sover til middag, jeg I starten var det som mange her sier; ta med en ting hit og en dit når du allikevel er i farten. Det blir aldri helt ryddig, men det holder kaoset LITT i sjakk i alle fall. Bæresele var greia når hun var lita; hun kunne sove i mei-taien i et par timer i strekk husker jeg (det var tider, det!), og da fikk jeg i alle fall tatt unna en del rydding av bord, støvtørking og andre ting som ikke krever for mye bøying (ikke helt lett å bøye seg ned med sovende nurk på magen). Nå som hun er eldre (7 mnd), har vi gjort det til en god vane å bare ta henne med på alt som gjøres, og så kan mamma'n synge og jodle og danse som en idiot - til hennes store fornøyelse - mens man setter på klesvasker eller andre ting. Dessuten er det en kjempehit å leke borte-tittit i skittentøyet, eller å bli kastet sokker på Støvsugeren er litt skummel, men aller mest er den morsom å jakte på - hun fyker som en liten ål etter når jeg støvsuger, og jeg leker at jeg blir redd og løper fra henne. Kjempegøy! Samme med vaskefilla, finnes ikke noe bedre enn gulvtue-jakt... Vi kommer fortsatt sjelden helt i land så det er blåst her med mindre pappa'n er hjemme så vi kan bytte på rydde-vakt og nurke-vakt, men vi greier i alle fall å holde katastrofen litt i luggen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå