Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Inspirert av et annet innlegg - hvor mye bør man gi for i bryllupsgave? I bryllup jeg har vært i, og der en del har gått sammen om å spleise på presang, har vi betalt 200 pr. person. Altså 400 pr. par. Dette er bryllup med vin til maten, men der gjestene selv kjøper alkoholen etterpå. Har vi tabbet oss og gitt for lite?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 det kommer jo ann på hva slags forhold dere har til brudeparet, er det nær slekt? fjern slekt? venner? kolleger?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Beklager. Glemte å si det. Brudeparene er omgangsvenner av oss.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 da syns jeg 400-500kr pr par er helt greit!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Det er tanken som teller, ikke hvor mye gaven koster:)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 Altså, det er jo tanken som teller. Å så setter jo økonomien også grenser, er ikke alle som har råd til dyre gaver, uansett hvor nærme brudeparret man er. Når vi giftet oss, fikk vi dyre gaver og billige gaver, satt ikke å tenke "å de har bare burkt så lite på oss". Siden folk sitter i forskjelige økonimiske sitvasjoner, så hadde vi ønsker nedi 60 kr på ønskelista vår, slik at de som ikke hadde så mye å bruke, kunne finne en gave de hadde råd til uten å lure på om det var noe vi ønsket oss eller ikke. Å var flere av de billig gavene vi virkelig ønsket oss, å ble kjempe glade for å få. Å man må ikke bruke masse penger, bare fordi man har masse penger, det viktigeste er jo at når man kjøper gaven, at man tror den/de som motar den blir glad for den. At man tror man har funnet noe som passer. Jeg vil heller ha en ting jeg ønsker meg som koster 60 kr som jeg bruker ofte, enn noe til 2000 som bare står i skapet å støver.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #7 Skrevet 11. februar 2009 I vår omgangskrets er det vanlig å gi gave i verdi av kuvertprisen, så mellom 1000-1800 ca da. Trodde det var vanlig? men sikkert forskjeller fra sted til sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå