^*^Ma85^*^ Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 for noen uker siden hadde jeg en spontanabort. hadde sykt vondt og blødde masse.. jeg visste ikke en gang at jeg var gravid!! skulle egentlig vært "umulig" siden p-pillen aldri har sviktet meg. jeg og samboeren min var egentlig glad til på en måte, for vi føler oss ikke klar for et barn til nå... men over til dagens problem.. jeg fortsatte å ta p-pillene mine som normalt etter råd fra legen, mercilon. etter planen skal jeg ha mensen igjen om ca en uke. i dag, helt ut av det blå, begynte jeg å blø igjen!! ikke bare litt, det rant! friskt... jeg var aldri til utskrapning etter spontanaborten.. magefølelsen min sier at jeg bør kontakte lege.. har noen av dere noen lignende erfaringer? er jeg overhysterisk viss jeg ringer legen? beklager viss dette ble litt rotete
cammiss Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 hei- hvis magefølelsen din sier; ring legen_ da trenger du ikke at jeg sier det jeg også- RING LEGEN- ikke fordi jeg har noe peiling- men fordi du ikke får ro i sjelen- før du har gjort det. så slipper du å være nervøs. det er sikkert ikke noe å bekymre seg for - men da får du vite at det ikke er det- Dette hørtes ellers ikke noe moro ut - så gode tanker til deg!!
Matildesnusk + lille ups Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Absolutt ikke hysterisk. Hva om du drar til legen i morra og får tatt en hcg-blodprøve, så finner du ut om det fremdeles er rester igjen i livmora, og om du eventuelt trenger ei utskrapning. Jeg hadde en spontanabort for noen år siden, og da blødde jeg sikkert i to måneder til sammen. Jeg dro til legen etter kanskje 3 uker med blødning, og da fikk jeg tatt hcg med jevne mellomrom for å se at den sank. Det gjorde den, men det tok tid. Ring legen, du :-)
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Jeg vet bare hvordan det er med SA uten å gå på p-pillen. Da er det hvertfall veldig vanlig at mensen blir uregelmessig en tid etterpå. Hvordan det fungerer med p-piller og tilførte hormoner aner jeg ikke. Ble det tatt hCG prøver av deg? Jeg ble fulgt opp til de såg at det var helt nede (var vell nede på 10 eller 3 siste gangen). Da kunne de helt utelukke at det var noen igjen. Føler du deg usikker ville jeg også ha ringt til legevakta før å høre hva de mener om saken. Ikke sikkert de mener du trenger time i dag, men, kanskje en sjekk i morgen feks. Har du noen form for smerter? Jeg mener å ha hørt flere ganger at en SA som fører til MA (altså, når det sitter igjen rester som ikke blir tatt ut innen rimelig tid) vil det bli infeksjon og gjøre mer og mer vondt. Veldig vondt. Har du ikke vondt, eller kjenner på et økende ubehag, ville hvertfall jeg følt meg rolig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå