Monajenten Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Datteren min på 5 år begynte å snakke veldig tidlig, og hun har omtrent snakket rent hele tiden. Men hun har en talefeil som hun har hatt hele tiden, og det er kj-lyden, men "motsatt" vei. Hun klarer ikke å si sj-lyd og skj-lyd. Sjokolade blir kjokolade og skjønner blir kjønner:-) Hun er veldig søt da, men det er kanskje ikke like søtt når hun blir 15. Er dette noe de vokser seg av, eller bør vi kontakte helsestasjonen/logoped? Hun begynner på skolen til høsten, og hvis hun trenger hjelp, vil jeg gjerne ta tak i det før den tid.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Jeg kan tidvis slite med det problemet du nevner enda.. Jeg har hatt det hele livet.. Fikk automatisk hjelp på skolen når jeg startet i 1kl. Men det har ikke hjulpet stort igrunn.. Jeg har det ikke hele tiden da.., men av og til.. Spesielt når jeg er sliten eller stresset av en eller annen merkelig grunn.. Om det er søtt?? hmm.. Jegh ar jobbet på Shell i noen år.., og gud bedre så mange som synes det var morsomt at jeg jobbet med kjell.. hehe.. Om du ønsker så vil hun nok få hjelp til det ja.., men jeg tror noen rett og slett bare har slike talefeil.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå