Gå til innhold

Hmmm... Hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 6 mnd har ikke bæsjet på 4 dager. Har prøvd sviske og maltekstrakt, uten at det har skjedd noe. Kan jeg prøve vanlig yoghurt? Stod at jeg kan gi yoghurt ved 6 mnd på dib, men mener de vanlig eller er det noe annet for babyer?

Nå har han også tisset lite! Fikk ny bleie 15.00, da jeg tok av den rundt 18.30 la jeg merke til at det var veldig lite tiss i den. Når jeg byttet nå igjen 21.30, så var den helt tørr. Han er helt frisk, og har spist som normalt. Hva kan det være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye drikker han?

Lite tiss tyder på for lite væske og kan også gjøre avføringa hard og vanskelig å få ut. Det var det første som slo meg ut fra hva du skriver.

Sviskesaft gjorde susen på datteren min, men jeg måtte gi det i flere omganger. Hvis han ikke har bæsjet til i morgen ville jeg bedt helsestasjonen om råd, event lege, så små barn skal bæsje hver dag.

Skrevet

Jeg har ammet som normalt, men har begynt med grøt for ca 1 mnd siden. Etter det begynte han å bæsje mye sjeldnere. Prøvde med sviskesaft, men han er ikke så flink til å drikke av flaske enda, så fikk ikke i han så mye. Prøvde med skje, da fikk jeg kanskje i han 2-3 skjeer tilsammen. Har ikke klart å få i han så mye maltekstrakt heller.

Prompene hans begynner å lukte skikkelig ille nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...