Gå til innhold

Må bare skrive av meg litt frustrasjon og irritasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg har vært veldig syk i en uke, (men ikke så syk at ikke kunne har ligget med pc på fanget), legen vet ikke hva som feiler meg, kun at jeg har en bakterieinfeksjon en eller annen plass i kroppen og innleggelse på sykehus hengende over meg.

Men i dag har crp gått litt ned og er på bedringens vei, men ikke frisk.

Så til kluet. Snakket med moren min på tlf og hun spør hvordan det går osv, osv. Svarer at joda nå er jeg litt bedre, men ikke akkurat i god form. Hvorpå hun spør er.... (sønnen min) er hjemme fra bhg, selvsagt er han ikke det, jeg er jo syk, så sier hun, er du ikke på tur å hente han snart, nei sier jeg jeg er syk og klarer ikke gå å hente han, hvorpå hun sier, ææ skal .... (mannen min) hente han da. Ja hvem andre skal det sier jeg, han henter når han er ferdig på jobb.

Hva tenkte hun på, at jeg som er syk, men litt bedre skulle gå å hente, og skulle sønnen min få være hjemme med meg som er syk?

Ok nok om det. Litt lenger ut i samtalen forteller jeg at jeg har fått time på privat klinikk for utredning av ..... sykdom og det innbærer at jeg må reise med fly tur/retur samme dag.

Da klarer hun å spørre om jeg reiser alene, ja det gjør jeg, trenger ikke akkurat å ha noen med meg, nei det skjønte hun, men hva med ...... (sønnen min) skal han i bhg den dagen, ja det skal han, ja men hvem skal levere å hente da, sier hun. Ja nå har han jo en far som utmerket klarer det, sier jeg. jaja hun skjønte jo det.

Men hva tenkte hun på, at jeg skulle ta sønnen min med meg? Eller lever hun i en annen verden,der far ikke eksisterer.

Huff tenker på om hun er slik som svigermor også?

Så det andre, har også en svigermor som muligens mangler noen antenner, kansje dere kan si noe om det.

Hun har en tendens å komme når man ikke forventer det og vil sove over. Hun bor et par timers kjøring herifra.

Så i ettermiddag, når huset er på hodet, middagsrester er fremme og oppvasken flyter, det er ikke bare bare for mannen min å rekke over alt nå om dagen. Så dukker hun opp og selvsagt vil hun sove over.

Her ligger jeg syk og hun forventer oppvartning og mannen min gjør så godt han kan, men hva er takken? Sure miner og nå har hun dratt en tur ut, så mannen min får vasket og ryddet litt på gjesterommet. Kunne hun ikke ha spurt om hun kunne gjøre det?

Nei, nå kjenner jeg irritasjon bobler, både over moren min og svigermoren min.

Hva kan folk finne på å si og gjøre, når man er syk og egentlig trenger litt hjelp?

Her er det bare å bite tennene sammen og komme seg på beina, for hjelp det kan man se langt etter.

Foruten min fantastiske mann, som absolutt gjør alt han kan:-)

Takk for at orket surmuling fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har det seg slik at enkelte bare skal være sure, slik er det bare, og ja IRRITERENDE!!! Makan, du er jo sjuk!!!!!

Skrevet

og vet du hva, nå kommer hun og forkynner at hun føler seg uvelkommen hit.

JA hun kom jo ikke akkurat på rette tidspunkt og hun kunne jo ha ringt litt før. Vi kunne jo ikke akkurat diske opp med kaffe og kake på 5 minuttet, måtte nå få unna noen middagskopper og få ryddet det verste rote.

Så nå tar hun pikk pakket og reiser til sin andre sønn, som helller ikke vet at hun kommer.

Stakkars mannen min, ryddet og vasket har han gjort til henne, men hun må jo bare dra, holder henne ikke igjen jeg.

Skrevet

Tror faktisk jeg hadde sagt sannheten jeg.. at jeg er syk, det feiler meg kanskje slik og sånn, jeg hadde satt veldig stor pris på om du kunne hjelpe oss litt når du er her :) et eller annet sånt..

Skrevet

Sa ifra at jeg er syk, noe hun visste på forhånd, siden mannen min har snakket med henne på tlf, senest i går kveld, men da sa hun ikke noe om at hun skulle inn til byen.

og hun sa at det ikke var vannskelig å se at jeg var syk.

Men nå er hun dratt, så hjelpen kan vi se langt etter og kjenner jeg henne rett så kommer hun ikke hit med det første.

Skrevet

Er ikke det like greit da? At hun ikke kommer med det første. Hun får nå kose seg hos sønnen. Synst han også at det er litt stress?? Har han kone som reagerer også??

Ja, ja, nå kan du i hvert fall bare være syk, og slippe å stresse!!

God bedring!!! Vet litt hvordan du har det. Ikke noe alvorlig med meg, men har gått siden før jul, trett, ofte feber, slapp i muskler, og det meste er generelt stress. Skal snart til legen, men venter ikke noe løsning der, men kan jo håpe. Lurer på å spørre om litt sykemelding, gjerne 20-30 %, slik at jeg kan gå litt kortere dager, kanskje det kan hjelpe.

I alle fall, slutt å tenk på henne!!!!

Skrevet

Nei, den andre sønnen og konen hans visste ikke at hun kom, de reagerer akkurat som oss, hun må da kunne gi et hint på forhånd at hun vil sove over.

Dette er ikke første gangen hun står på trappen og vil campe hos oss eller den andre sønnen. Min mann har snakket med henne om at vi gjærne vil ha et lite hint om at hun vil sove over, men det har ikke gått inn, eller så er hun så arrogant at hun ikke bryr seg om det. Så nå skal han snakke litt mere med henne om det.

Synd at hun nå vil boikotte oss for en periode, det er ikke meg eller min mann det går utover, men sønnen vår, som nesten ikke kjenner farmor.

Skrevet

Du har min fulle sympati med svigermoren din.

Når det gjelder moren din så lurer jeg litt på om hun drev og hitet om dere trengte hjelp til å få hentet sønnen deres i barnehagen eller om du trengte henne til å følge deg på flyet eller noe sånt. Enkelte synes det er vanskelig å tilby seg om de ikke blir spurt eller det er opplakt at hjelpen er nødvendig. Du tror ikke hun sitter op er skuffet fordi du ikke har vist henne den tilliten det er å be henne om hjelp?

Hvis du er sikker på at det ikke er sån det henger sammen ville jeg også blitt temmelig irritert.

Håper du blir fort frisk.

Skrevet

Kjedelige greier, bare trappe opp der også.

Og ja, det er sant at det er kjedelig for dere, men det er jo som du sier guttens farmor som han ikke blir kjent med. Forstår ikke i min villeste fantasi at det går ann å mene at å bare troppe opp slik er greit?? Som du sier: et lite hint er greit, skal jo ikke forberedes flere mnd i forveien, men kan jo være greit å få unna litt og ryddet litt.

Men det beste(værste) er jo å ikke forstå at en er til bry når en bare kommer slik til noen som er syke. Snakk om å ha dårlige, ja, vet ikke hva som er dårlig, sosiale antenner??

Skrevet

Hadde moren min bodd litt nærmere så hadde jeg spurt henne om ville hjelpe til, men nå bor hun 250 mil unna, så det er ikke så lett.

Jeg fikk mere følelsen av at hun ikke hørte hva jeg sa og at hun lever i annen verden, der mannen er helt fraværende i dagliglivet, det er slik hun er oppvokst med og det er slik faren min har vært, fraværende når det gjelder hus og hjem.

Hun er overbegeistret for mannen min og når han slår til, og baker en kake så er det ikke måte på hvor flink han er, men når jeg disker opp med 5 retters middag når de er her, så er det ikke noe å rope så høyt for.

Skjønner du, jeg blir litt oppgitt og irritert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...