Gå til innhold

Hva skal til for å få sparken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passer virkelig ikke til jobben min, og når jeg sier opp må jeg ta 3 mnd oppsigelsestid. Og så 8 ukers karantene på arbeidsledighetstrygd om ikke jeg får ny jobb med en gang. Har bare jobbet der i 3 mnd, og så vært sykemeldt. Skal ut i fødselspermisjon nå. Har så lyst til at de skal si meg opp. Sjefen var ikke villig til å ta oppsigelsestiden i permisjonen, så da går det eventuelt mot ny sykemelding, og jeg må vel være sykemeldt i et år før jeg har rett til å bli oppsagt... Det er 9 måneder det, evt 12 hvis de regner på nytt etter permisjonen.... Noen tips til hva jeg kan gjøre? Kan man forresten begynne i en ny, helt annerledes jobb, selv om man er sykemeldt fra en annen jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ska´kke garantere dette, men jeg tror ikke sjefen kan nekte deg å ta oppsigelsestiden i permisjonen. Sjekk med noen som har juridisk kompetanse for sikkerhets skyld.

Skrevet

Du kan fint si opp under permisjonstiden. Mener å ha hørt at du fint kan si opp under sykemelding og. De kan ikke si deg opp under permisjon eller sykemelding, men det er jo noe helt annet.

Sjekk lovdata.no under arbeidsmiljøloven eller sjekk med forbundet ditt om du er organisert.

Skrevet

vil ikke anbefale deg å bli sparket . tar seg dårlig ut. om det finnes tungtveiende grunner til at du sier opp, vil karantenen i forhold til dagpenger oppheves.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...