Sporty mamma Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Jobber 53 prosent natt i helsesektoren.Har langfriperioder, men når jeg jobber er det vakter jevnt og trutt. Begynner og bli sliten av og kun gå nattevakter.Har bekkenløsning så dag/kveldsvakter er uaktuelt. Var hos legen i dag, men han ville jeg skulle prøve litt til og heller ringe hvis det ble for ille. Jordmor sa at de ikke anbefalte nattejobbing etter uke 28. Jeg er i uke 22 så jeg får vel bare holde ut.Har en treåring hjemme også som desverre ikke har verdens mest opplagte mamma for tiden og mye faller på pappaen.Hva mener dere andre jeg skal gjøre? Kunne nok ha klagd ekstra hos legen i dag og fått sykemelding, men det er liksom ikke helt meg. Måtte bare få ut litt frustrasjon her :-)
Gjest Siiw Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Jeg ble 100% sykemeldt alt i uke 12, men jobbet alene på natt og venter tvillinger. Har du begynt å få bekkenløsning ville jeg ikke vært i tvil, spør om sykemelding før du sliter deg helt ut. Alle som har gått nattevakter vil skjønne at du ikke er pysete. KLem
Ella12 Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Enig. Jeg er i uke 23 og sluttet med natt i uke 20. Det var egentlig litt for sent det også synes jeg. Det viktigste nå er babyen! Husk det
tre gulljenter <3 Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Jeg er 50% sykemeldt pga bekkenløsning, er i uke 25 Sliter meg fortsatt gjennom nattevaktene, men heldigvis blir ikke det så mye av de når jeg jobber bare halvparten.... Mandag etter natt sist, greide jeg nesten ikke gå... så om det er noe lurt dette er en annen sak. Skal til jordmor i morgen, så da får jeg snakke litt med henne om dette. Jeg får lov å jobbe dag i stedet, men det er mer hektisk på dag, så vet ikke om jeg orker å få flere av de skiftene heller nå. Jeg også fikk beskjed om at jeg kunne gå natt til uke 28. Det er ingen som kommer å takker deg etterpå, fordi du sliter deg ut!!! Tenk på deg selv, og snakk med legen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå