Gå til innhold

sex...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det flere som har hatt problemer med sex etter fødselen... ikke lysten, men at det rett og slett ikke går...?

jeg tror nesten jeg er blitt snurpet og hurpet helt igjen. kommer liksom ca 3 cm inn, så sier det bare stopp. går med en finger eller to, men ikke noe mere... gjør dritvondt om vi prøver. er det meningen at man bare skal "sprenge på" første gsng, eller er det noe galt? og hvor pokker henvender jeg meg for åp få dette fikset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var ikke deilig første gagen, og jeg blødde litt, nesten som aller første gang...

men jeg hadde ikke det problemet du har... ring jordmor, helsesøster eller lege. kanskje de rett og slett har tatt ett sting for mye...

Skrevet

Første gangen for meg var 8 mnd etter fødsel, da var det like bra som før, hadde ingen smerter, men var veldig nervøs.

Må bare legge til at grunnen til at det tok så lang tid var ikke fordi jeg var kjip men fordi jeg var blitt singel rett etter fødsel og ville vente til jeg var i et forhold. Så jeg fikk hvertfall tid til å heale der nede.

Lenge siden du har født? Hva sa de på 6-ukers kontrollen? Gjorde det vondt?

Skrevet

Det er nesten 2 mnd siden jeg fødte. Har ikke fått legetime før i mars...

Skrevet

Hei nurket...

Jeg har det helt likt og jordmor sa at det er helt normalt... (lysten er der, men fy så trangt det er og v ondt det hjør når vi prøver!)

Må innrømme at det eneste jeg hadde tenkt igjennom før fødselen var sånn "oj tenk hvis jeg blir vid som en låvedør". Lite visste jeg om at jeg plutselig skulle bli "jomfru" igjen.

Jordmor sa også at jeg skulle ta tiden og glidekremen til hjelp (ikke at jeg føler at jeg trenger glidekrem, men for å slappe litt mer av...?). Hun sa også at "utstyret" må varmes opp igjen for å bli smidig, dvs brukes (i tillegg til bekkenbunnsøvelser).

Hun sa det kan ta mellom 1/2 og 1 år (spesiellt etter mye sying) før det kjennes ordentlig behagelig ut igjen.

Hvis det er noe "feil" (noe det sjelden er) vil de ikke rette opp dette før det har gått minst 2 år sa hun... i tillegg må du være ferdig med å få de barna du vil ha.

Ønsker både deg og meg (og våre partnere) god sex om ikke så alt for lenge :-)

Skrevet

(uff drit i å lese hjør... skriveleifer i fleng! Beklager!)

Skrevet

Takk for svar :) Godt å høre at det ikke er noe feil selvom det var kjipt å høre at det kan ta opptil et år før alt blir "normalt" igjen. Lykke til til deg/dere også :)

Skrevet

"Hvis man er så skadet nedentil etter en fødsel at man ikke klarer å ha sex, så vil de ikke rette det opp før man er ferdig med å få de barna man vil ha?"

Bare ett spm; hvordan skal man da LAGE de barna? ;)

Skrevet

Godt spørsmål, studentmamman;-)

Jeg har det akkurat på samme måte som HI. Det er bare helt stopp. Trodde jeg hadde grodd igjen jeg... Bare å bite tenna sammen, da altså...?

Skrevet

he he godt spørsmål ja... det er vel snakk om å lide for familieforøkningen... regner med at hvis det er helt umulig å gjennomføre samleie så får man hjelp etter et års tid... håper jeg da!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...