Gå til innhold

Erfaring med UL uke 4+5?Tidligere exu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er ny her. Fikk positiv test fredag og er idag ca 4+5. Hadde exu forrige gang og fjernet eggleder. Var på UL igår og de kunne ikke se noe plommesekk endaTilbake på UL om noen dager.Hadde tykk livmorslimhinne og det hadde jeg ikke da det var exu. Ikke blødd, ikke smerter nå. Når kunne dere se plommesekken?Takknemlig for svar. Hilsen bekymret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener jeg var på ul i slutten av uke 5 sist, da så vi plommesekk...

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar. Har en fra før, men husker ikke når det var UL da. Litt annerledes denne gangen ettersom jeg har erfart exu.

Hadde veldig tykk livmorslimhinne nå, det hadde jeg ikke da. Regner med det er et godt tegn?

Skrevet

Hei,

jeg testet positivt for en uke siden og var på UL på fredag, hadde en exu i fjor og fjernet eggleder. Var for tidlig å se noe på fredag sa de(var i femte uke). Skal tilbake på ny sjekkk nå på fredag. Høres ut som et godt tegn at livmorslimhinnen er tykk :) Lykke til, denne gangen går det sikkert bra :)

Skrevet

Hei Glitter!

Betryggende å se det er flere her med samme erfaringen (selv om det er en grusom en så er det jo ofte solskinnshistorier etterpå). Når hadde du mensen sist?Hvor mange dager er det siden?Jeg skal også på UL slutten av denne uken.Håper det går bra denne gangen!

Skrevet

hadde siste mensen månedsskiftet des/jan, men er ikke helt sikker på datoer.. Litt dårlig planlegging og litt distre.. hehe :) Jeg var veldig bekymret frem til UL, men da de pekte på den svarte bittelille flekken i livmora ble jeg beroliget, da var det i hvert fall på rett plass :-) Jeg har ikke hørt om noen som har opplevd exu to ganger på rad. Blir spennende å høre hvordan det går med deg.

Skrevet

Hun kunne ikke se noenting hos meg, ikke engang den sorte prikken du nevner. Håper de ser noe nå om to dager for hvis ikke blir jeg bekymret. Var ca 4+4 da jeg var der. Kjenner at dagene går sakte frem til jeg skal dit, den opplevelsen med exu vil jeg nødig oppleve igjen. Har hørt og lest om noen som har hatt det flere ganger, men jeg tror risikoen er større dersom de beholder en dårlig eggleder. Jeg måtte fjerne minn, den andre var fin sa hun...gjenstår å se om noen dager.

Gøy at de så det var på riktig plass hos deg, trodde ikke du skulle dit før på fredag jeg Glitter?Spennende å høre med deg også.

Skrevet

Jeg er nå ca 4+4 og var på ultralyd idag. Jeg vet ikke hvordan en plommesekk ser ut jeg, eller noenting men kan forklare hva de så hos meg idag i motsetning til for en uke siden.

For en uke siden 4 februar så de dette:

Livmoren - en stor "sirkel" eller runding om du vil, tykk slimhinne, gråaktig inni, ingenting inni

Idag 11 februar så de dette:

Livmoren, en stor "sirkel" eller rundint, myyyyye tykkere slimhinner enn for en uke siden og en sort boble inni denne sirkelen igjen.

Hva har de sett hos meg da ? Noen som kan forklare meg haha ! Jeg vet neimen ikke....

Skrevet

Jeg kom ikke inn på det bildet, men jeg regner med de så plommesekken din idag. Jeg hadde også tyk slimhinne. 10 mm. Men tror jeg er litt kortere på vei enn jeg har trodd. Jge har lange sykluser og hadde eggløsning dag 23 tror jeg... så får håpe de ser noe i slutten av denne uken, hvis ikke blir jeg bekymret.

Skrevet

gå hit:

www.google.com

så søker du på : plommesekk

Så på "bilder", så ser du bildet nr 4 fra venstre øverst.

Du kan gå inn på det og se det tydligere

Skrevet

Håper jeg ser det på neste UL.Kan vel ikke være så uheldig 2 ganger. Har en fra før og det gikk strålende, får satse på gode nyheter og fantastisk bilde av plommesekk neste UL. Uheldige opplevelser setter virkelig spor etter seg...Hva vil det si at livmorslimhinnen er tykk, altså hvorfor er dette et godt tegn?Og hva regnes som tykk i mm?

Skrevet

Hei Babywishes,

jeg var hos legen fredag som var, men siden det var så tidlig fikk jeg ny time nå førstkommende. Jeg ble fortalt etter exu i fjor at jeg hadde et arr i den egglederen som var igjen, men det har jo gått bra så langt. Det er sant som du sier at en slik opplevelse vil man nødig ha flere ganger.. Håper du også får god oppfølging på sykehuset, synes det er kjempeviktig når man har mistet tidligere, da kan man ikke bli beroliget nok.

Skrevet

Ja det er helt sant, jeg er utrolig spent. Føler meg iallefall mer gravid nå denne gangen enn da. Blødde masse da (hadde mensen så trodde ikke jeg var gravid) og hadde masse smerter i mage og skulder. Er ikke sånn denne gangen, bare utrolig vondt i puppene mine... trodde ikke det skulle være så vondt når man har et barn fra før og har vært igjennom det tidligere.

Bra det har gått så fint med deg, da kommer det nok til å gå strålende resten av svangerskapet.

Hvordan oppdaget de din exu den gangen?

Skrevet

Hei

Idag hadde jeg UL og vi kunne se en begynnense fosterhule i livmoren min. I tillegg hadde slimhinnen økt fra 10 mm til 17 mm på 3 dager så det er bra. Skal tilbake om en uke. Er mer lettet nå. For tidlig å se et foster sa de, men håper å se det om en uke. Er kanskje ikke kommet til uke 5 helt enda, men snart:-)

Skrevet

Godt å høre at du er mer beroliget nå :) Sist jeg var gravid fant jeg det ikke ut før i uke 7, hadde en del småblødninger og gikk til lege for å sjekke dette. Var ikke i mine tanker at jeg kunne være gravid, var ikke planlagt. Jeg testet positivt og ble sendt hjem, legen trodde ikke det var noe farlig at jeg blødde litt. Et par dager senere våkner jeg med forferdelige smerter, og blir sendt rett på sykehus og inn til operasjon.

Ble litt redd på UL i dag, en lege mente at HcG-nivået ikke hadde økt nok siden sist, en annen lege som ble hentet inn mente dette var normalt. Men jeg har jo ikke peiling på disse nivåene, lå på 1280 sist uke og 1900 nå. Så en fin oversikt over sånne nivåer her inne en dag, nå finner jeg den ikke. Noen som vet? Ellers kunne jeg selv tydelig se at det som var en svart prikk forrige uke nå hadde blitt til en, unnskyld uttrykket, svart klump, 4x7 mm, hihi :-) Ellers er jeg ikke kvalm, bare oppblåst og vonde pupper. Magefølelsen sier meg at dette skal gå bra! basta :)

Skrevet

Hei!

Det kommer nok til å gå kjempefint denne gangen med deg. De sier at hcg nivåene skal dobles hver andre eller tredje dag, men det kan jo hende de øker litt tregere nå ettersom du er så tidlig på vei?

Søk på hcg tabell på google så finner du en fin en.

Tror det kommer til å gå bra denne gangen. Så de fosteret?

Du har ikke blødd?

Sa de noe om livmorslimhinnen din?

Babywishes

Skrevet

Sikkert et dumt spörsmaal, men: hva e exu?

Skrevet

Hei,

har vært på UL igjen i dag, har blødd litt siden lørdag. De ser ikke fosteret ennå, og hcg nivået stiger ikke så mye som det skulle ha gjort, så nå er det vel egentlig bare å håpe og vente.. Legen sa at dette kunne gå begge veier, enten er det begynnelse på spontanabort eller så er det en vanlig men "treg" graviditet. Hvordan går det med deg?

Skrevet

Hei

Så kjedelig å høre at du har blødd litt, men utrolig godt at de følger deg skikkelig opp. Da finner de det ut tidlig i så fall og det er bedre enn å gå med noe som ikke er riktig. Håper at det skal gå bra!Jeg var på UL idag og vi kunne se en liten fostersekk på 5,2 mm, MEN han kunne også se at det var væskeansamling ved siden av fostersekken, han trodde det var blod.

Jeg får ikke vite noe mer før om noen dager, enten har jeg hatt en tvilling der som er abortert, eller så blør jeg det ut og det er ok, eller så kommer jeg til å abortere.

Kjipe greier å vente gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...