Gå til innhold

Å skille søsken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det helt feil?

Har tre barn, 4, 2 og 1 år, og barnefar krever 50/50 omsorg for den eldste... Han ville i utgangspunktet ha full omsorg, for som han sier; du får to, jeg får bare en.. Men de to andre vil han bare ha på normalt samvær, for de er det så mye arbeid med.. Dette vil han komme trekkende på i rettssaken i slutten av denne uka. Han har vel ikke noe å stille opp med? Jeg syns iallefall at det er galt å skille dem....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I all verden.. forsøker han å unngå bidrag? Det er ikke barnas beste han tenker på her.

Skal dere dele dem, må de deles likt. De må jo få være sammen slik som de er vant til! Ille nok at de sliter med å ikke se begge foreldre hver dag, skal de "miste" søsken også?

Høres ut som min eks.. han ville slippe bidrag og dermed skulle eldste bo hos han. Måtte bare gi seg med det til slutt.

Tror ikke en dommer vil skille barn slik. Skal man dele 50/50 burde man være gode venner/samarbeide bra. Virker ikke som om dere gjør dette nå, med rettsak og alt. Så det spørs hvordan det vil fungere i praksis.

Skrevet

Det viser vel hvilket (elendig) mannfolk han er.

Samme situasjon med onkelen min. Ville ha omsorgen for eldste og yngste, men ikke mellomste som har downs. Jada.

Skrevet

tror han må lenger ut på landet med det der. tror nok retten å vil være enig med at det ikke er godt for søskene å skilles. han virker jo rar som kan mene det der.

Skrevet

hehe.. han kan jo tro at en kan velge hvilke barn en vil ha og orker;) Nei, enten må han ta alle eller ingen på ordningen med 50/50. En kan ikke velge det barnet som er "enklest", og drite i de andre.

Tror kanskje dommeren vil få seg en god latter. Om ikke i rettssalen, så på bakrommet. Kanskje det blir en slik artig historie som dommerne bruker som morosak seg i mellom?;)

For det første; det er MEGET sjelden retten dømmer 50/50. Og for det andre; en skiller bare ikke søsken på denne måten. Din eks må nok bare godta at han får et samvær som inkluderer alle barna SAMTIDIG. Og med stor sannsynlighet vil det bli de yngste/"vanskeligste" barna som avgjør mengden samvær for ALLE barna.

Skrevet

Retten dømmer da aldri 50/50...??

BARNELOVEN:

§ 36. Kvar barnet skal bu fast

Foreldra kan gjere avtale om kven av dei barnet skal bu hos fast. Dersom dei er samde om det, kan dei avtale at barnet skal bu fast hos begge.

Er foreldra usamde, må retten avgjere at barnet skal bu fast hos ein av dei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...