Gå til innhold

Nygravid og slalom?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dere!

 

Fant ut i går at jeg er gravid :-) Men så kom jeg på at jeg har planer om å kjøre slalom i vinterferien sammen med venner. Det kommer jo til å virke pussig om jeg plutslig ikke har lyst...

 

Jeg vegrer meg litt fordi jeg hadde en liten blødning pga trening (ikke hard) tidlig i forrige svangerskap. Legen sa at det kunne være pga at morkaka lå litt over fødselsgangen, den kan visst gjøre det helt på begynnelsen.

 

Samtidig har jeg veldig, veldig lyst. Kan jo kjøre forsiktig!

 

Hva tror dere, damer?

(koselig å være her igjen, forresten! :-) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vært flere turer i bakken etter at jeg ble gravid. men kjører svært forsiktig i forhold til det jeg vanligvis gjør. bruker beskyttelsesutstyr (ryggplate ect) også da. Det går nok fint viss du bare tar det rolig. Det jeg bekymret meg mest for var ift. å bli påkjørt av andre i løypa. mange tullinger som ikke kan stå på ski.... men så lenge du er godt beskyttet, går det nok helt fint. :-)

Skrevet

...ryggplate, er det noe jeg kan leie, tro? har ikke det. Pleier å leie/låne hjelm,men det beskytter ikke akkurat der jeg føler jeg trenger det mest akkurat nå, liksom...

 

Men, takk for bra tips! Kanskje jeg tar en dag i bakken likevel. Er jo så deilig!!

Skrevet

Dette er jo selvfølgelig litt opp til hvilke følelser du selv har rundt dette. Det sies jo man ikke skal bedrive lagidrett når man er gravid, og det er jo fordi man ikke kan kontrollere slag/spark mot magen, som KAN være farlig når man er gravid.

Og når du står ski så KAN du jo få en annen skiløper i magen... Jeg har aldri opplevd dette da, men du KAN... ikke sant.

 

Jeg ville stått på ski var jeg deg, men du trenger kanskje ikke kjøre offpist og utfordre alt for mye...

Du vet jo selv hvor god du er og hvor stor sjansen er for at noe skal skje, klart, 100% kan man aldri være, men jeg tror ikke det er så bra å bare sette seg ned i sofaen og vente på at vannet går når man blir gravid! Da blir det i allefall et grusomt langt svangerskap!

 

Så jeg synes du skal ta på deg skia og kose deg jeg:) Men ta det litt piano på afterskien da;)

Skrevet

Hehe, skal prøve ;-o Takk for gode råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...