Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå på syklusdag 13 og etter gjennomsnittet fra de siste syklusene mine skal jeg ha el på dag 16. Dagene før bruker jeg å ha mye el-slim og streken på el-testene blir sterkere og sterkere for hver dag før jeg har positiv test i to dager.

Nå har jeg ikke noe el-slim og testene har kun kontrollstrek og ingen teststrek. Utfloden min er mer som lotion.

Jeg hadde trodd at el bare lot vente på seg hadde det ikke vært for at jeg forventet el omtrent nå siden forrige syklus var en pergo-syklus og jeg antok at jeg ville få el nå.

Det rare er bare det at mensen varte ganske lenge denne gangen og de siste dagene fram til syklusdag 10 var utfloden ganske slimete samtidig som det var litt blod. Jeg trodde det bare var mensen som drøyde, men kan det ha vært el-slim? Kan el ha vært i helgen som var i stedet for til helga som kommer? Jeg tok ingen el tester før på søndag, og da var det en svak teststrek, som om at det akkurat hadde begynt å bli mer LH før el, men det var siste dagen jeg har hatt strek der. Hva om det var dagen etter el?

Er tidlig el i pergopause-syklus vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,funnet ut noe mer?Dette er min2 mnd etter pergo og jeg fikk el dag 8 ifølge ff(temping)positiv el-test dag 6 men trodde den var feil.

Bruker også fertilitetsmonitor og den er fremdeles på Lav fertilitet.(begynte testingen med den dag 7)og nå er jeg på dag 13..pleier å få max fertilitet dag 14 og 15...skjønner ingenting jeg,men ff står på sitt i dag også etter måling...el dag 8........

Har aldri hatt el så tidlig før.blir spennende å se om det virkelig stemmer...men hadde masse slim med blod i dag 6,7 og heldigvis sex dag 6:)

Skrevet

Nei, jeg vet nok ikke noe mer... Angrer på at jeg ikke bare testet for el hver dag... Nå bare tester jeg hver dag og ser etter el-slim, men det er fremdeles ingen el-tegn.

Men hvis du også hadde tidlig el og har gått på pergo i tidligere syklus, så kan det jo hende at det er noe i det. Vi får skylde på pergoen. Kan jo bli tidenes korteste syklus dette her. Min lutealfase har vært kort i det siste, på bare 10 dager. Så da burde jeg jo vite om det har klaffet eller ikke ut i midten av neste uke.

Skrevet

Ja blir spennende å se..jeg er 5 dpo i følge temp,men kommer til å bruke monitoren som normalt en stund til..ingen tegn på el her heller bare hvit utflod...min menstruasjon drøyde også ut denne mnd,mindre blødning osv..det var derfor jeg tok en eltest for jeg trodde nesten jeg var gravid..ble helt paff når den slo ut.

skal teste på søndag jeg da..hehe hvis ikke el har meldt sin ankomst.

her er min chart hvis du vil se:

http://www.fertilityfriend.com/home/228f3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...