anjaslilje Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 kom med forslag SKal lage en diger salat i morgen til noen venner
celodi Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 vi bruker isbergsalat tomat agurk paprika mais rødløk pasta kyllingfilet lager dressing og potetbåter til
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Kylling (selvfølgelig) Pastaskruer (avkjølt) Ostebiter Salat Tomat Purreløk/vårløk Paprika Mais Krutonger eller mini grissini (med persille og hvitløk) er kjempegodt til, Men bør tilsettes rett før servering, eller haes i en skål ved siden av og dressing selvfølgelig.
lÅktiHaUDe Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Har to salater, den ene er mager (den første). Kyllingfilet Mais Paprika i forskjellige farger Ruccolasalat Rødløk el. purre Pastaskruer/rør Stekte pinjekjerner Cherry tomat Sukkererter Curry Pasta Kyllingfilet Ananas Paprika Mais Agurk Pasta Sukkererter Purre el. rødløk 1 boks creme fresh 0.5-1 boks lettrømme 0.5 ts ketchup 1-2 ts sennep Litt sukker mellom fingrene litt chilipulver (som sukker) 1-2 ss Karri (jeg tar litt ekstra, men smak deg frem ) Som brød til har jeg et nyyydlig langpannebrød 25 gram gjær 7 dl vann 1.5 ts salt 0.5 ts sukker 4 ss olivenolje 12 dl hvetemel 3 dl havregryn Hev 30 min i bollen, hell over i langpanne og etterhev i 20 min "Sleng" litt olivenolje over deigen og strø grovsalt over Kjempegodt Kan også variere med å ta soltørkede tomater, oliven, rødløk, ost osv istedefor grovsalt, men jeg foretrekker salt Stek i 20-30 min 200 grader Serveres litt varmt ca 1 t etter du har tatt det ut av ovnen
lÅktiHaUDe Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Hmm noe tekst som forsvant på første salaten.. jeg har på fransk dressing. Bruker den i små grønne poser som du blander ut med olje og vann. Synes den er best, ikke den i flaske. Også nydelig med ostebiter og krutonger i den
Gjest yrild Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 kylling avokado mais hodesalat koriander klasetomater fetaost "ostehøvelskivet" agurk "ostehøvelstrimlet" gulerot dressing: like deler honning (2ss? )og sennep, røres ut i olivenolje og til slutt ha oppi god eddik (vi liker også et fedd hvitkøk oppi)
Gjest yrild Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 kan selvfølgelig også ha pasta i den for å få den mer mettende!
anjaslilje Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2009 tusen takk dette skal virkelig prøves!! brødet fikk jeg kjenpelyst til å prøve å lage nå ikveld for å smake bare Så lager jeg et nytt igjen i morgen. Hvilken form bruker du? Langpanne ala sjokoladekake eller annen?
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 10. februar 2009 #9 Skrevet 10. februar 2009 Vi bruker: -pastaskruer -kylling -søtpaprika -tomat -mais -honningmelon -agurk -crispy salat -reddik
lÅktiHaUDe Skrevet 10. februar 2009 #10 Skrevet 10. februar 2009 Bruker vanlig langpanneform den som hører til ovnen brødet er kjempegodt, også alene..
Kari K. med to søte små Skrevet 10. februar 2009 #11 Skrevet 10. februar 2009 hermetisk champion (skrives det sånn?) avocado syltet hvitløk (fåes kjøpt på glass) syltet paprika ulike typer salater, lollo, roculla, chrisp, røde og grønne salater revne gullerøtter -veldig fin farge rosiner ananas epler bananer (frukt generelt, men er nok med en type)
Kari K. med to søte små Skrevet 10. februar 2009 #12 Skrevet 10. februar 2009 glemte å skrive redikker. også veldig fin farge. sr veldig fint ut å kutta ting i forskjellige former. gullerøtter i stenger, løken i løkringer, agurken i stjerner osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå