Gå til innhold

Bekkenløsning, kan far sykmelde seg for å hjelpe til??


tre håpefulle

Anbefalte innlegg

I natt resie min mann på sjø, han jobber fire uker borte og er fire uker hjemme.. Det var ikke få tårer som rant i går kveld, å grunnen er min sønn på 22mnd... Siden jeg har bekkenløsning så føler jeg at jeg ikke klarer og aktivisere han slik jeg burde.. Han har halv plass i barnehagen, og de dagene han er der, så får han jo rast fra seg.. Men her hjemme i vår lille leilighet er det kjedeligt.. Jeg sitter mye på en stol pga smerter, å nå når det er snø ute så tørr jeg ikke ut, er så vondt.. Jeg falt her en dag, å det reiv skikkelig i bekkenet... Skal jeg trille vogn får jeg store smerter i oppoverbakke.. Jeg har ingen famile i nærheten... Nermeste er 1 1/2 times kjøretur borte via ferge... Så jeg har ingen til å avlaste meg i det daglige, bortsett fra barnehagen..

 

Jeg skal prøve mitt beste og håper det gå bra denne turen han er ute.. Men han har enda en tur han skal ut på før jeg har termin.. Å det er 8 uker til.. Grur meg allerede.. Vet ikke om jeg kommer til å klare det, for bekkenløsningen vil jo ikke akkurat avta, å jeg vil jo bli tyngre... Vet noen av dere hvilken rettigheter vi har her?? Har min samboer rett til å bli sykemeldt neste tur hvis jeg føler jeg ikke klarer å ta godt nok vare på vår sønn?? jeg skal lufte mine tanker for legen på neste legebesøk, men vet dere om noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei desverre så har han ikke rett på sykemelding. Men du kan ha krav på husmorvikar... Snakk med legen, helsestasjonen og kommunen du, om hva slags hjelp du kan få.

Kan og være du kan få midlertidig økning i barnehagen.

Kjenner du kanskje noen ungjenter i nabolaget som du stoler på, som kan ta pjokken med ut litt, slik at han får rast fra seg.

 

Du få ha lykke til.

Trøsten er at det er bare 8 uker igjen....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lurt på det samme selv...

heter det ikke at far har rett på sykemelding hvis barnepasser er syk?

 

men uansett så hadde han jo bare hatt rett på 50% sykemelding siden gutten har 50% plass i barnehage, og det går vel ikke an å få til når han er ute på sjøen...

 

jeg er selv hjemmeværende med jenta mi på 20 mnd, og har tenkt på denne problemstillingen. Har heller ingen familie i nærheten, Hva hvis jeg pga svangerskapet trenger hjelp til å ta meg av ungen? Det står på nav sine sider at far har rett til sykemelding hvis barnepasser er syk, men jeg finner ingenting om hvis "barnepasser" er moren... Dessuten, da måtte vel jeg få sykemelding først (hva sier jeg til legen da? kan du være så snill å sykemelde meg fra... øh... livet mitt?)

 

ekstra tid i barnehagen for en kort periode er kanskje vanskelig å få til?

 

kan du skaffe dagmamma for han de dagene han ikke er i barnehage?

 

har du mulighet til å reise hjem til familien mens mannen er ute?? (selv så tenker jeg at jeg mot slutten av svangerskapet vil holde meg i nærheten av sykehuset jeg skal føde på da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To-tette : hvor i all verden finner du på nav at pappaen har rett på sykemelding om barnepasser er syk???????? Det er INGEN som har rett på sykemelding så fremst de ikke er syke SELV.. Det finnes nok leger som gir sykemeldinger i slike situasjoner som HI er i, men de gjør da noe ulovlig og kan miste retten til å sykemelde av nav dersom de blir oppdaget og de tar med andre ord en STOOR risiko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

signerer lille M + st.hans gutten

 

Legen kan skrive en sykemelding på gutten, men hva slaks mennesker setter på parpiret at barnet har en sykdom det ikke har.

Tenk å bruke barnet på den måten.

Jeg ville vært redd for trolliord/karma der altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...