Gå til innhold

Luft i magen...litt plagsomt!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste uke vær plaget med masse luft i magen som lager masse lyd og som begeveger seg rundt noe voldsomt. Dette er etterfulgt av masse raping. Noen som opplever det samme eller noen som vet om jeg kan gjøre noe for å bli kvitt det? Er så fryktelig plagsomt. Kanskje det er noe jeg spiser feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå når du er gravid er det hormoner som påvirker fordøyelsen din.

Det finnes en muskulatur inni i kroppen vår som vi ikke selv kan påvirke. Hormonene som frigjøres nå når vi er gravide gjør slik muskultur slappere. Dette fordi livmoren skal kunne utvide seg når babyen vokser.

Dette fører også til at fordøyelsen går litt treigere... Noe som er positivt, for da ligger maten lengre i tarmene og kroppen kan ta til seg enda mere næring! Men da dannes det mere tarmgasser også...

Det at kroppen nå klarer å suge til seg mere næring kan gjøre at noen får treg mage, som er helt normalt når man er gravid.

Det å spise masse fiber, grønnsaker og rett og slett få bevegelse i kroppen, hjelper fordøyelsen vår!

 

Så uten at jeg kan vite akkurat hva som gjør at du får luft i magen kan du jo prøve å gå en spsertur hver dag, og spise mere fiber og grønnsaker:)

Også kan du tenke som så at det som normalt gir deg masse luft i magen, nå kan gi deg dobbelt så masse luft:)

 

Sjarmerende å være graivd av og til ja! hehe

Skrevet

Takk for svar!

Prøver å spise så riktig jeg kan, men har hatt influensa en stund nå, så har egentlig ikke fått i meg så mye som jeg skulle ønske.

Begynner å bli bedre nå, så da skal det bli andre boller. Godt å høre at det er normalt ihvertfall.

 

Veldig sjarmerende ja...hehe ;)

Skrevet

Jeg hadde akkuratt det samme problemt, kom stort sett en time eller to etter lunsj og jeg ble jo ikke særlig god i magen av å holde alle denne lutften inne lilksom...

 

Vanligvis spiser jeg noe frukt til lunsj, men en dag glemte jeg å ta det med på jobb, ble ikke oppblåst på samme måte den dagen. Jeg har nå slutta å spise frukt (i hvert fall på jobb) og det går mye bedre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...