Mamari Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Hei alle, jeg har tatt ut lammekoteletter fra frysern og har tenkt å ha dem til middag. Jeg vet jo at man skal steke kjøtt godt, men gjelder det også kjøtt som har vært fryst? Liker nemlig lammekjøtt litt rosa, og ville stekt det godt om det var ferskt. Men frosset? Gruble gruble. Noen som vil gruble med meg om dette?
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Det står de fleste steder at man må være påpasselig å gjennomsteke all kjøttet. Bare for å være sikker. Jeg hadde stekt det helt jeg uansett. Tar ingen sjangser...hehe.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Jeg hadde ikke hatt noe problem med å spist det litt rosa. Hadde det vært en biff hadde jeg spist den blodig. Men det er meg da.... Og en liten tilleggsopplysning, det er ikke uvitenhet som gjør at jeg spiser det!
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Kjøtt som har vært frosset kan du spise rødt om du vil. Så lag rosa koteletter du. Hørtes egentlig veldig godt ut... nam nam. I morgen skal jeg ha det ja.. (liker også rosa lamme koteletter)
Johan Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Å, tusen takk. Jeg har ikke lyst på noen ting for tiden, men nå fikk jeg kjempelyst på koteletter!!!! Skal ringe mannen med en gang og sende han på butikken.
Mamari Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2009 Takker takker, da fikk jeg bekreftet det jeg ville og kjører jeg lett rosa på mine koteletter, men godt stekt till gubbe og datter - som foretrekker dem velstekte. Morsomt at jeg kunne bidra til å inspirere matlyst hos noen! Kanskje fler kan bidra med hva de skal ha til middag, så jeg (og andre) kan inspireres til morgendagens plan? (Eller torsdag, for det er gubbens middagstur imorgen...)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 Det var ikke dumt! Jeg kan også trenge noen tips. Selv har jeg et lett slør av kvalme for tiden, og da hjelper det på å lage wook med en wooksaus som har ingefær i seg. Ingefær hjelper jo på mot kvalme, i allefall den lette sorten! Den fåes kjøpt i sånn ferdigpose på alle matbutikker. I allefall Kiwi! Og wook er jo knallgodt med friske grønnsaker i stede for sånn halvferdig man kjøper i frysen! Anbefaler dere å prøve pastinakk! Søtt og godt:) Håper det kommer flere tips:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå