Gå til innhold

Jobbintervju og 17 uker på vei???

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått inkallelse til et jobbintervju og er usikker på om jeg skal fortelle om jeg er gravid eller ikke...

Har fast jobb nå, og har egentlig lang oppsigelsestid. Men i og med at jeg er gravid regner jeg med at jeg kan gå tidligere. Men uansett så er det problemet med at jeg uansett ikke kan være i jobb lenger enn ut juni mnd...

Hva skal jeg gjøre? Har lyst på jobben, men har ikke lyst til å begynne på "feile premisser". Vet at dersom jeg sier at jeg er gravid så kan det være at de diskrimminerer meg bort....

Hjelp???...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hvilken jobb det er, og hvor lyst du har på den. Jeg tror det er enklere å avsløre en graviditet i staten enn privat. Jeg for min del sa ingenting da jeg var inne til intervju. Fikk ikke jobben heller, men det er jo på siden av poenget, egentlig ;-) Det er irrelevant for intervjuet. Eller, rettere sagt: Det _skal_ være irrelevant for intervjuet, og du har ingen plikt til å si noe. Jeg ville ikke sagt noe, for jeg har ingen tiltro til at den ansettende part klarer å se bortifra graviditeten, med mindre du er så godt kvalifisert ifht andre søkere at du er et soleklart valg, og det vet man jo ikke.

Skrevet

Såfremt det ikke vises på deg så ville jeg ikke sagt noe overhodet. Ikke nevn det med et ord. De har ikke lov til å "velge deg bort" på grunn av dette, men det blir gjort. Har du veldig lyst på jobben så selg deg skikkelig, så forteller du det den dagen du evt får tilbud om jobben. :)

IKKE SI DET! :)

Skrevet

Jeg fortalte at jeg var gravid allerede i jobbsøknaden, ble likevel innkalt til intervju, og fikk jobben.

Fikk akkurat begynt i den nye jobben før permisjonen begynte.

Dette var i staten da, er nok litt enklere der. Tror neppe jeg hadde fått jobb i privat sektor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...