Gidder ikke! Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Det er meningen at man skal kunne spise de kalde, ikke sant? Tenkt å lage til å ha med i barnehagen i morgen som litt bursdagskos. Og med 4 egg og 2 ts bakepulver hever vel røra endel? Hvor mye fyller man i muffinsformene? har du evt noen flere gode tips, så bare kom med dem;) jeg har forresten tenkt til å ha oppi: 50/50 hvetemel/grovere mel evt litt gryn, rømme ost skinke hvitløk raspa gulrot krydder høres litt kjedelig ut, men... skal jo være barnevennlig.
velandre Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 ååå hørtes spennende ut. har bare hørt om sånne vanlige muffins jeg. kan du gi meg oppskrifta??:)
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Hmm de hørtes gode ut . Trenger sikkert ikke mer enn litt i bunnen av formen, ellers kan du prøvesteke et par før du steker resten av røren... Da kan du smake om de ble skikkelig gode også
Mamsen og litjen + lillebror Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Åå, dette vil jeg prøve! Noen med oppskrift?
Gidder ikke! Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2009 Jeg fant masse da jeg googlet "matmuffins"
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 vi bruker denne, supergod og enkel ) pleier å fryse de ned og ta opp til matpakka den dagen de skal brukes. Matmuffins, perfekt i matpakka 4 dl grovt mel (tar det jeg har, sammalt hvete, spelt, osv) 4 dl hvetemel 100g smeltet og avkjølt smør 4,5 dl melk 2 ts bakepulver 1 finhakket purre 1 boks skinke, i biter 1 paprika, finhakket 2 dl reven ost Røren fylles i smurt muffinsbrett og strø over ost. Stekes i 15-20 min på 250 grader. Smaker best samme dag, men kan fint spises dagen etter. Muffinsbrettet kan fylles kvelden før, og settes i kjøleskapet til steking neste morgen. Fyllet kan varieres. Grillet kyllingkjøtt og fetaost er også godt.
velandre Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 ååå dette så skikkelig godt ut! skal jammen prøve oppskrifta di:) takk:)
line_n & sara Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 her er det mye inspirasjon http://www.dagensmuffin.se/recipes.pl?category=Matmuffins
Pooosi Skrevet 10. februar 2009 #9 Skrevet 10. februar 2009 Bare et lite tips ang. oppskrifter på mange forskjellige muffins, på denn siden er d MYE godt : http://www.dagensmuffin.se/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå