Gå til innhold

Din beste oppskrift?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Middag, salat, dessert, hva som helst! Er glad i å lage mat, men har "hengt meg" litt opp i de samme oppskriftene en stund...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Sjokoladefondant i kakeform. (Den er altså flytende inni, så det blir som kake med varm sjokoladesaus inni, eller veeeldig klissete brownies om du lar den kjøle seg ned litt).

Serveres med vaniljeis og varme, rørte jordbær eller frisk frukt og bær.

 

http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?588

Skrevet

ojjj har så mye jeg liker :) men siden sauen tok dessert kan jeg ta en enkel, mager og god middag :)

 

Pitabrød

Frisk saltat

Kyllingfilet i biter

Tacosaus

Ost

Evt andre ting du liker på taco

 

Stek kyllingen, strø over tacopulver og vann.. la det koke inn i kyllingen.. ha salat og kylling i pitabrødet. Kjempegodt, magert og enkelt :)

 

En annen enkel dessert er:

 

Kok opp sjokoladepudding, men istedenfor å la den stivne i kjøleskap tar du den rett fra panna og i en mugge. Hell direkte over vaniljeis.. Også kjempegodt med frukt og bær til.. Fort gjort om en får uventede gjester :)

 

Dette var to super enkle oppskrifter som alle klarer :)

Skrevet

åh, elsker sjokolade, så denne må jeg prøve!

Skrevet

Det var til sauen...

Skrevet

Pasta med laks og røkelaks

 

Kok opp pasta. Rasp sitronskall og ha det i 3 dl matfløte, kok opp og jevn ut med maizenna. Hakk opp vårløk og hiv det i med pastaen de siste kokeminuttene. Når pastaen er ferdig heller du av vannet og legger laksefilet+røkelaks i gryten og legger lokket på slik at fisken dampes et par minutter. Hell over sausen (fløten) og bland alt sammen. Nam nam og gjort i et jokk :))

 

 

 

Skrevet

www.minematoppskrifter.blogspot.com

Skrevet

Nedtråkka kaviartubepupper, der var det ingenting...

Skrevet

Pulao til ca 6 pers

 

2 kyllinger (hvis de er små, 1 hvis den er veldig stor)

1 løk

½ hvitløk (ikke et halvt fedd!)

5 cm frisk ingefær

1 tomat

olje

salt

ca 1,5 ts garam masala

ca 1 liter basmatiris

1 ½ l vann

Bruk ei stor gryte.

ta av skinnet på kyllingen og del den i litt store biter med bein. Hakk løken og brun den (mørkebrun) i ca 1 dl olje. Ha i hakka hvitløk og ingefær, en hakka tomat og salt og krydder. Ha oppi kyllingen og fres dette på sterk varme med littegrann vann. Legg risen i vann i ca ½ time. Når all væsken fra kyllingen og grønnsakene har kokt inn i kyllinggryta (til et seigt brunt belegg), ha oppi vannet. Når det fosskoker så tøm vannet av risen, og ha risen oppi gryta og la det småkoke til risen er ferdig.

 

Godt med raita, nanbrød, poppadums og mangochutney ved siden av.

 

 

Skrevet

fant ut det jeg og... hehe

 

www.minmatside.blogspot.com skal det være nå... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...