Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst på dette, men er så usikker om dette kan være farlig?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA! Ifølge matportalen er det ingen grunn til å advare mot sushi :) Det eneste du må holde deg unna er stor tunfisk pga forurensning. Jeg er kjempeglad i sushi, så jeg var utrolig happy da jeg oppdaget at det vare trygt å spise :)

Skrevet

Jeg går på sykepleie høgskole, og vi lærte at gravide burde holde seg unna tunfisk, rakfisk og sushi.

Det er klart man må bruke skjønn, og se det ann hvor man spiser.

Er fisken kommet rett opp av frysen og er helt fersk. Eller har den ligget i disken i ugunstig temperatur hele dagen. Dette har mye og si.

personlig ville jeg ikke tatt sjangsen ;)

Skrevet

jeg er også sykepleier, og spiser sushi med god samvittighet. Men lager den selv, sånn at jeg vet hvordan maten er behandlet. er nøye med at fisken har vært dypfrosset. Jeg er imidlertid forsiktig med hvor mye syltet ingefær jeg har i meg. har lest at store mengder ingefær kan være skadelig, men at det foreligger mangelfull kunnskap om dette.

Jeg hører forresten til på 1.trim enda, men kommer hit om noen dager! :-)

Skrevet

Ikke bra med for mye ingefær?? Rådet som gjentar seg hele tiden i forhold til kvalme er jo nettopp ingefær. Har ikke sett noen advarsler på det annet sted. Hva skal grunnen være?

Skrevet

Eheh,,,..det var en artikkel her på bim for et par mndr siden om at ingefær er aborfremkallende i store mengder...enkelte apotek selger de ikke ingefær kapsler til gravide..så jo..d kan være farlig..ville heller druketingerøl forkvalmen istedet da d er så lite ingefær i d. Sushi anbefales ikke når d er mye rå fisk i...men d er da sishi som d ikk eer fisk i og. dere får veie for og imot..personlig ville jeg holdt meg unna for babyens skyld.

Skrevet

man skal jo ikke spise kjøtt som ikke er varmebehandlet. sushi er jo rå fisk!

Skrevet