Gå til innhold

Hva med oss som har barn som ikke ¨tåler ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

In all shapes and forms..........

De blir vel kalde våte og syke?

Storesøster tåler det litt, så det er på når hun er i barnehagen og rett av når hun kommer hjem. Men småtten får jo reaksjoner bare av å se på det. Har bomull inners og ulldress utenpå, jeg.....

Dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har bomull og fleece jeg.. men nå er jenta vår ei som er supervarm av seg. Hun klør av alt og jeg er såå gla i ull, men får ikke ta på henne sokker engang.. uff tar gjerne imot alle tips og råd. Hørte om noe sportsundertøy eller noe sånt, men husker ikke helt hva det var, fant ikke igjen tråden..

Skrevet

Kle barna dine i det som er mest behagelig for dem. Ikke kle på dem ull for at noen sier "de blir kalde, våte og syke om de ikke bruker ull fra innerst til ytterst".

Mine barn tåler ull, men jeg blir så lei dette ullhysteriet. Mine bruker litt begge deler, og eldste på 5 år har aldri sagt han har vært kald når jeg har spurt etter han har vært ute med bomull. "Jeg er varm ig god jeg, mamma".

Skrevet

Da min datter var barnehagebarn for ca 20 år siden hadde ikke "ullhysteriet" inntatt småbarnsforeldre ennå :-) Da hadde alle unger bomullsklær innerst, og gjerne strikkabukse/genser under bevernylondressen :-D

Dette var passe påkledning i barnehagen, og alle ungene var varme nok til å være ute i timesvis.

Merker som Reima, Joha og Nøstebarn hadde ingen hørt om, men gjett hva!! Ungene var ikke mer syke enn nå - tro det eller ei!

Så om ungene dine ikke tåler ull, så kler du på andre passende klær. Finns jo flust av gode alternativer til ull.

Skrevet

Joda sant nok :) Men merker jo selv at om jeg har på ullsokker og blir våt på bena så blir jeg ikke så kald så om jeg har på bomullsokker.. så det er bare slik jeg tenker at man blir ikke så kald om man blir våt..

Skrevet

Bruk superundertøy og fleece - det transporterer også fuktigheten bort fra kroppen :-)

Vi tåler ull her i huset, men jeg blir også så inderlig lei av det ullhysteriet! Visst er ull bra og flott, men barna dauer ikke av å bruke andre klær...

Skrevet

Bruk fleece! Vi bruker ikke annet, ingen som fryser noe mer av den grunn her i huset....

Skrevet

Bruker enten fleece eller bomull under ullklær. Fungerer helt fint det!

Skrevet

Det finnes en mellomting da. Man "dauer" ikke av bomull innerst, men blir man bittelitt svett når det er minusgrader fryser bomullsgenseren til is og man blir kjempekald.

Det finnes masse bra superundertøy til barn også, som fungerer bedre enn bomull i hvertfall.

Skrevet

På cubus får du kjøpt undertøy som har bomull innerst og ull utterst, veldig kjekt:-)

Skrevet

Vi bruker som regel bomull innerst og fleece eller ull som ikke kommer i kontakt med huden utenpå. Hvis det er ekstra kaldt bruker vi Cubus-klærne som har ull utenpå og bomull inni, men vesla klør av og til i dem også...

Skrevet

hvor kjøper man superundertøy da??

Skrevet

Sportsbutikker har mye microplass. Superundertøy.

Men det kan være at barn som ikke tåler ull reagerer på det også.

Det er et syntetisk stoff.

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

Jeg bruker ALLTID ull på beina, men utenom det så bruker jenta mi mest flecce og bomull i barnehagen:=) Alltid god og varm fordiom!

Jeg tålte ikke ull som liten,min mor fikk ikke ta på meg ullsokker engang... men jeg var da aldri syk, og har fremdeles god helse!!!

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

ullfrotte er bra...bruker endel av det...:)

Skrevet

"røff og tøff" og "reflex" butikker ol. har også dresser, bukser, gensre og body med bomull på innsden og ull på utsiden. De på cubus som er nevnt lenger opp er like. De har også hals og luer. Helt fantastisk!!

Sambo skrøyter også veldig mye av superundertøy. Det får du kjøpt på sportsforretninger og obs i alle fall.

Skrevet

Mini tæler ingen form for ull på huden, den kan være aldri så mye kløfri, det går ikke.

Nå er han 11mndr og jeg er hjemme med han, så når det er den store kulden hvor jeg føler det ikke holder med vanlig bmulls-strømpebukse under, ja da holder vi oss inne, evnt tar en kjøretur til noen.

Så det har ikke vært noe problem for oss.

Superundertøy kan jo brukes da, det er jo ullfritt så vidt jeg har fått med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...