Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Er det noen som kan fortelle meg hva som er den perfekte bære redskapen når babyen er nyfødt og va som er best senere?? Jeg leser at elastisk sjal, skal være bra for nyfødte,men jeg er jo så redd for at jeg ikke skal få det til, at babyen skal ligge vondt, dette ned eller noe. Er det lett å få knytt det på rett måte? Noen som har et merke som er bedre enn andre? Jeg har hatt babybjørn sele en gang i tiden.... men det finnes jo så mange forskjellige typer der ute nå.... Jeg venter en sommerbaby, og siden jeg har store barn i tillegg, så har jeg tenkt at det hadde vært greit med en bæresele/ sjal, slik at jeg kan bære baby til stranden og slikt. Det er jo lettere å bære bagen uten baby i :-)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 mei tai, bare å bruke froskestilling når baby er nyfødt, og bære vanlig seinere. Anbefales! Sjekk tettinntil.no for instruksjoner
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 ville også satset på bæresjal;) Det finnes mange typer og løsninger, og mange er likeså lettvinte som babybjørn. Babybjørn er ikke bra over lengre tid, maks 10 min de første mnd pga trykk på ryggsøylen, så bæresjal er mer ergonimisk riktig;) Kjøp et sjal før fødsel og ta med på sykehuset, barnepleierene kan hjelpe deg med stilling av baby og knyting;)
Solskinnsjenta Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Jeg synes at elastisk sjal er det kjekkeste for nyfødt baby, og så heller gå over til meitai når babyen er litt større (syntes selv det var litt skummelt med mt i begynnelsen, tenk om h*n skulle dette ut på sidene, liksom. Det er ingen reell fare for det, bare mine føleleser). Elastisk sjal knyter du først på deg, og så putter du babyen oppi etterpå. Meitai og andre sjal knyter du på deg sammen med babyen. Krever litt mer øvelse. Finn en babydukke og prøv deg frem uten en levende baby, da er du trygg på at ingenting kan gå galt mens du prøver, samtidig som du får verdifull knytetrening. På tettinntil.no finner du som allerede sagt gode instruksjoner. Der ligger også linker til youtube-videoer (eller du kan søke direkte på youtube). Lykke til, både med nyfødt beby og med bæring
~Roskva~ Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Jeg kjøpte elastisk sjal da jenta mi var 6 måneder gammel - og da ANGRET jeg på at jeg ikke hadde kjøpt det FØR! Det hadde jo vært perfekt på barsel! Ikke var det vanskelig å knytte heller. Neste gang ligger bæresjalet pakket i fødebagen! Men når jenta begynte å bli litt mer mobil på gulvet, og ganske tung, så var ikke det sjalet noe særlig lengre. Kanskje elastisk sjal når babyen er liten, mei-tai eller baby-bjørn på slutten av spebarnsperioden, og så bæremeis når de blir store nok til det? Det blir dyrt, men det er jo lov til å drømme :-)
flypapir Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Jeg er helt fersk i bære verdenen, men har endt opp med å kjøpe meg en sleepywrap (sjal). Gutten her er bare 11 dager gamme, så har kun brukt den hjemme så langt, men er foreløpig veldig fornøyd! Jeg var også bekymret for om jeg kom til å klare å ta den på osv, men det gikk som en lek! Du kan lese mer om den og se bilder på sleepywrap.com
lillebøllaspringmadrass Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 Jeg liker godt ringslynge når babyn er nyfødt og liten, så går jeg over til mei tai om jeg skal bære i mange timer av gangen. Ringslynge er veldig enkelt å bruke i og med at du ikke trenger å knyte. Du trer den i ringen og strammer:) Det krever litt trening å stramme riktig, men er ikke vanskelig!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 Tusen takk for mange tips! Jeg har selv følt at elastisk sjal var greit på begynnelsen... Bare jeg er sikker på at jeg får det til... Er det samme hvilke merke jeg kjøper da? eller er noen bedre enn andre? Har noen bedre instruksjoner enn andre? Godt jeg har tid å lete og søke en stund til. Og tid til å øve meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå