Gå til innhold

Skikkelig Skikkelig Skuffa ( Ble visst litt lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter dagens kontroll hos JM! Har gått til kotroll nå hver uke i tre uker. Er i dag 39+3, og sist jeg var hos Jm var jeg moden, og fikk samtidig prøve akupunktur. Hadde kanskje store forventninger til dagens kontroll, MEN ...

Skuffelsen begynte da det IKKE var min Jm som kom å møtte meg. Hun var syk i dag. Hvordan går det med deg da?... Jo jeg er jo lei selvsagt, Ikke mange dagene igjen og har hatt RIMELIG mye å slite med gjennom denne graviditeten.

Ja ja, sa hun bare etter at jeg hadde forklart noe iallefall...Da måler vi blodtrykket ditt da...Det var jo fint! ( Og flott er jo det) Så kommer det bare PLUTSELIG inn en annen dame: Hei. Jeg er Jm student og setter seg bare rett ned på en stol.... Ingen som har tenkt til å spørre om det er ok at hun er der eller?? Men ok, fint at folk tar denne utdannelsen også.

Ja, du får vel bare legge deg der duså kan studenten undersøke deg.

Javel.. Prøvde å kjenne etter at hodet var festet, men spurte hun andre om ikke hun komme i stedet da hun trodde hun kjente skuldrene til barnet helt der nede.... Ja, skal vi se.....Nei hodet er ikke festet det...(Enda det var det de tre siste kontrollene!!) Målte videre så SF.. OJ..... Hun måler jo 39, er ikke dette mye da??? Joa sa hun andre....Bare lytt ført du så skal jeg komme å måle etterpå. Og studenten lyttet..Ja.. aktivt her... vil du høre? selvsagt har jeg jo det.. OJ, Det var jo kanskje litt fort eller?? 160.... Men det er sikkert BARE fordi vi akkurat har tatt litt hardt i barnet..... Også var det SF igjen.... JOA det var på 39....

Du får gå å ta en urinprøve da. Gikk fort det, satte koppen på vasken i det jeg kom inn igjen... Og da studenten skulle teste den og i det jeg satte meg igjen : Noe Mer Du vil av oss da??? Hallo.. liksom

Hodet er plutselig ikke festet og det har vært det de tre siste kontrollene. Kan barnet snu seg eller?? Nei da. Lå det med hodet ned så gjorde det det. Men hva skal jeg stole på da? spurte jeg. Nei.. Jo.. Kunne jo bare stole på den jeg pleide å gå til.... Hva slags svar var dette da??

Bare hele opplevelsen ble litt for mye i dag! Snakket med sambo etter på og var på gråten i dag.

MÅtte bare ha en liten utblåsning. ( Eller den ble kanskje stor) BAre skikkelig skikkelig skuffa i dag!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hi hi, du høres skikkelig hormonell ut!

ja ja, skjønner at du ble litt skuffa, men babyen kan komme like fort selvom hodet ikke er festet, det sier ihvertfall min jordmor- som ikke en gang gidder å sjekke om det er festet- for så lenge det ligger ned så er det greit....

du får nyte den siste tiden, babyen kommer når den kommer- og det kan jo skje når som helst!

prøv ¨ikke ødelegg de siste dagene med å være sur og utålmodig- selvom det er vanskelig.

lykke til =)

Skrevet

moro med slike kontroller hvor man ikke føler at man blir tatt på alvor :)

hadde det slik med legen på sykehuset forrige uke vi også på leiekontroll. bare surr hele greia og mannen og jeg satt som 2 spm tegn etter den timen. Først målte hun babyen til under 3 kg, jaha sa jeg, den har alltid vært målt til stor unge hos JM og nå plutselig så legger denne legen den langt under på SF skjema.. Så jeg spurte bare av nysgjerrighet om det kunne stemme iom at jeg hadde veldig stort barn sist svangerskap og følte at magen og alt var like stort nå... Så målte hun igjen og fikk da at babyen var en god del over 3 kg. så da var det en halvkilo forskjell på 10 min inne hos legen.

Så spurte jeg om om det ike var vesentlig hvor stort hodet til babyen er i forhold tilsetefødsel og at da forrige barn hadde 37 rundt hodet i uke 37 og at jeg nå var like langt på vei. Men det ble ikke svart på, for hadde jeg født før så kom jeg uansett til å klare å føde denne babyen også bare den ikke gikk over 4 kg. jaha... og det skal jeg stole på etter det UL tullet hun målte med...

moro med slike avvikende svar. først kjente hun etter om babyen var festet og sa at jo, den var festet og rompa var langt nede. jaha tenkte jeg, den beveger seg jo alle veier inni der hver natt og ligger helt oppi ribbeina mine men jeg kan jo ikke dette så legen har nok rett...

så rett før vi skulle gå ville hun kjenne engang til og da var den plutselig ikke festet, så om vannet gikk fikk vi ringe sykebilen og si det var seteleie. Og så gav hun oss 50% sjanse for at babyen kom til å snu seg til hodeleie og sa ha det bra...

hehe, merkelig opplevelse. satt og gråt hele veien hjem og følte at jeg ikke visste noenting for alt var bare kontrabeskjeder hele tiden på den timen.

får håpe du kommer til din egen JM snart :) eller at om det blir fødsel så er det bedre folk på føden. er det jeg satser på :)

Skrevet

Tror jeg hadde blitt ganske så frustrert også, hvis jeg var i din situasjon! Når alt du har hatt å forholde deg til plutselig blir gjort om på! Og hadde ho studenten spurt meg på den måten, hadde jeg nesten følt at jeg var til bry for de, tror jeg. Men jeg tror kanskje jeg hadde valgt å stole på min faste jm, ikke studenten og ho du ikke kjente. Ho du har til vanlig har jo fulgt deg hele svangerskapet. Nå er det uansett fødsel rett rundt hjørnet, samme hvem av de som har rett. Masse lykke til!

Skrevet

Uff uff lite kjekt å oppleve slikt når en føler seg så sårbar i utgangspunktet! Men opp med haken og prøv å nyt de siste dagene i svangerskapet ;o)

Skrevet

hehe - høres litt frustrerende ut ja. Kan trøste deg med at det er veldig liten sjanse for at ungen vil snu seg fordi hodet er tyngst og det skal ganske mye til å få det opp fra bekkenet og så rundt. Hodet er ikke festet hos meg, men det trenger det visst heller ikke gjøre før fødsel heller i følge jm. Hvis det er tilfellet da...

Får håpe din vanlig jm er tilbake på neste kontroll (hvis det blir noen da...) Hvis du er bekymret kan du jo evt ta en telefon og snakke med henne når hun er tilbake på jobb... Ville nok stolt på henne, og sett bortifra opplevelsen din i dag, selv om det kanskje er litt vanskelig.

Skrevet

Huff høretes ut som en veldig frustrerende kontroll for en super høygravid dame og en uerfaren jordmor som ikke skjønte at det var en dårlig måte å innvolvere en student på. Men som en liten trøst kan jeg si at det at hode ikke er festet (hvis det nå var sant) trenger ikke bety noen ting. Når jeg fødte førstegang fikk jeg beskjed at hode ikke var festet to dager før, og under fødsel sa jordmor at hode fortsatt sto høyt i bekkenet når jeg hadde 7 cm åpning eller hva det var. Men hele fødsel fra første rie til han var ute to 3.5 timer og skjedde to dager etter kontroll hos turnus lege (som ikke var så ikke som din jordmor i dag... men ikke helt stø stakkar) så selv om det ble en dum dag kan du godt føde anyday.... med eller uten festet hode :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...