Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Hei, er nå under omskollering og blir ferdig om 1.5 år. Da har jeg et barn på 4 år. Ønsker svært gjerne et barn til. Er det noen som vet hva jeg vil få i permisjon om jeg går fra omskollering (har nå 66% av lønnen min) og rett i permisjon? Vil jeg få en engangs sum som student, eller vil jeg få permisjon ut av inntekten min? Noen som vet.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 yrkesrettet attføring gir dessverre ikke rett på foreldrepenger, så du får kun engangsstødnaden, er vel ca 33000kr tror jeg..
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Jeg lurer på mye av det samme og har lest at du kan få fødsel stipend..det er da på ca 80 000 alt etter fars inntekt..er fars inntekt under 250 000 så får dere 1350 i tillegg pr mnd..så kan far ta ut 42 uker lønnet permisjon pga du er student..jeg vil og få bekreftet dette skikkelig da jeg blir anbefalt omskolering pga sykdom,og har samtidig lyst på et barn til...så hold denne tråden oppe:)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Fødselsstipend får du vel kun vis du har hatt studielån, og det får du jo ikke når du får attføringspenger... Men vis du får lite attføringspenger så har du kanskje rett på noe lån og dermed litt stipend.. Hvor mye du evnt kan få i fødselstipend avhenger jo av fars inntekt.. Men sjekk dette ut med lånekassen! Det står litt uklart forklart på nettsidene..Men her er link: http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Fodsel/
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Hvor kommer det her fra at man ikke har krav på lån fra lånekassen når man går på yrkesrettet attføring? Jeg gjør det selv jeg, og jeg har fått fullt lån! Sjekket opp i dette både med lånekassen og nav. Så mitt råd: Søk lån og stipend. Da får du lån+stipend som stipend når du går ut i sv.permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå