Gå til innhold

Bæresjal/sele

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen erfaringer?

Har lyst å kjøpe enten sjal eller sele, men hva er best, mest praktisk osv...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring selv - har termin i mai, men har sjekket ut en del, så jeg går for bæresjal, pga at man kan bruke denne ubegrenset, og fra babyen er nyfødt...

Sjekk ut www.sleepywrap.no for en raskt, billig og bra kjøp! :)

Skrevet

og gå inn på tettinntil.com og få tips, råd og veiledning!!

Skrevet

Vil du ha det så enkelt som mulig anbefaler jeg mei tai, det er lett å lære seg!

Personlig er jeg likevel veldig glad i sjal! Jeg liker best vevd fordi det har lengst brukstid, elastisk er ikke så bra etter at babyen har blitt 7-8 kg.

Skrevet

Jeg har kjøpt meg elastisk sjal, og har stor tro på det!

Jeg har et vevd sjal fra sist. Det likte jeg kjempegodt og det ble mye brukt. Det kan man bruke leeeenge, er veldig praktisk og kjempegodt å ha på når det først har kommet på. Men jeg syns det var litt vanskelig å bruke mens babyen var bitte liten, siden sjalet må knytes ferdig etter du har plassert babyen oppi. Og må babyen ut av sjalet, må det knytes (delvis) av, for så å knytes på igjen når barnet skal oppi igjen. Når man får knytingen inn i fingrene går det jo lettere.

Med elastisk sjal, kan man knyte på seg sjalet først, og så putte babyen oppi. Babyen kan tas inn og ut.

I sjal generelt kan babyen kan ligge på ulike måter, får god støtte og man kan til og med amme mens det ligger i sjalet.

Så jeg ville klart valgt elastisk sjal helt i starten, fremfor bæreseler ol.

Men jeg har ikke prøvd alt altså! Så sjekk tettinntil.no for tips til bæring.

Skrevet

Takk for alle svar :)

Har mest tro på sjal selv, så det blir nok det :)

Skrevet

Hadde babybjørn bæresele sist gang, fornøyd med det.

Har aldri prøvd sjal..

Skrevet

Takk for tipset, sprelle.no!

Nå har jeg bestilt meg et brunt bæresjal, selv om det er leeeenge til babyen kommer. (er 18 uker...)

Brukte litt bæresele til mine to første, men det var drepen for skuldrene mine, og ble bekymret for belastningen for de små ryggene. Tror nok bæreselene er på vei ut, og at den vestlige verden har fått øynene opp for SJAL!! :)

Skrevet

Får håpe at du blir fornøyd med den brune Sleepy Wrap'en din da.

Jeg har fått mange positive tilbakemeldinger på dette bæresjalet, og gleder meg til å ta det i bruk, en gang i midten av mai (har termin 17.mai). :)

Skrevet

Jeg hadde Mei Tai og elastisk sjal (Moby Wrap) til mini. Jeg er nok ikke et sjal-menneske, i hvertfall likte jeg ikke elastisk sjal noe særlig. Var latt å lære seg å knyte det på, men det ble sykt varmt å gå med det veldig fort, det seg fort synes jeg (altså seg litt sammen og støttet da ikke babyen like godt), babyen ble svett og utilpass også selv om jeg kledde av ham nesten alt utenom bleien, og det tok tid å knyte det skikkelig på og rulle det sammen igjen etterpå. Tid man gjerne ikke føler for å bruke når babyen hylskriker ved siden av en slik at en blir kjempestresset.

Mei Tai derimot har jeg bare god erfaring med. Kjapt og enkelt å knyte på seg, MYE mer luftig slik at ingen oss trengte å bli svett, holdt seg på plass der den skulle, belastet ikke ryggen eller skuldrene like mye som sjalet og var kjapt å pakke vekk igjen etterpå. Kunne også bruke den lenger. Elastisk sjal er nok mest tilpasset små babyer selv om man også kan bruke den til større babyer og småbarn, men da siger ungen fort i det.

Vevd sjal har jeg hørt at er mye bedre, men at det passer bedre til større babyer, og jeg er også litt nysgjerrig på ringslynge, men det har jeg ikke prøvd selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...