74skytte Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Er det sånn at man bør dekke til senga med tisselaken, kladd eller noe i forhold til at vannet kan gå om natta? Er det vanlig? Eller er det vanlig at vannet går når man har reist seg opp? Man lurer på mye rart i disse dager som førstegangs. :-)
Spireline Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Jeg har ikke dekt til noe som helst. Jeg sitter jo rundt omkring i huset på dagtid også, og vil jo helst ikke pakke inn hele leiligheten i plast av den grunn. Kan jo være lurt med tisselaken, det har jeg ikke tenkt på en gang. Når det er sagt så går ikke vannet hos alle. Første gang jeg fikk barn stakk de hull på fordi fostersekken var på vei ut før barnet, og det var utrolig ubehagelig. Andre gang ville de ikke ta hull på fordi de anså det som et inngrep, så da gikk vannet spontant når jenta fikk hodet sitt langt nok ut. Derfor er jeg ikke så bekymret denne gang heller. Jeg har sikkert veldig sterke fosterhinner =)
Kliko Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Jeg å lurte på det samme, og tenkte " Åja, det må jo sikkert gjøres.." Er jo selv førstegangs så kan jo liksom ikke vite, så jeg spurte mamma da. Hun lo litt av meg, og sa at hun hadde ikke brukt det på noen av oss ( vi er tre søstre), og uansett om vannet gikk og man lå i senga, er det ikke sånn at hele senga blir kliss våt... Så da fant jeg ut at jeg dropper det, og klippa til tisse lakne og la det i sprinkel senga hehe.. Mye man lurer på når man aldri har gjort detta før.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå