Vivil-08 Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Holdt på å besvime to ganger på jobb i dag, ned på ryggen og beina i været. Har hatt litt lavt blodtrykk før, 120/60, men det er jo ikke veldig lavt...har slitt litt med at det svartner for meg hvis jeg reiser meg fort, men det er jo bare å passe på å reise seg litt forsiktig. Men i dag sto jeg bare å snakket med en kollega da jeg kjente at det svartnet for meg. Gjentok seg en gang til senere på formiddagen. Ikke dårlig ellers, bare litt småkvalm/uggen rett etterpå. Ringe jordmor, og hun mente det kunne være blodtrykksfall. Fikk beskjed om å komme meg hjem fra jobb og slappe av en dag eller to...og ringe hvis det gjentok seg. Noen som er plaget med dette? Noe å gjøre for å unngå det? (hadde spist frokost -så tror ikke det hadde noe med lavt blodsukker å gjøre)
laffi - fødeklar :) Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Hmmm, kjenner meg litt igjen... har ikke besvimt, men har i et par dager nå blitt skikkelig svimmel og rar i hodet - helt uten videre. Har bare lyst til å legge meg ned... Har liksom ikke samvittighet til å dra hjem fra jobb heller. (har spist boller og kyllingsuppe i dag, pluss masse vann, så..) Vet ikke hva man skal gjøre for å unngå dette jeg - men jeg ville ihvertfall hørt på legen og dratt hjem og slappet av!
mamma-mim-igjen Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 jeg gjorde dette mye i forrige svangerskap. Lærte meg å lese signalene ganske kjapt - det kom særlig om morgenen (så derfor gjorde jeg det til vane å legge meg ned litt når jeg hadde stått opp, kledd på meg og spist), og ellers når jeg stressa. Hadde alltid med meg vann og mat, det hjalp + å legge seg helt ned. Jeg hadde tvillinger i magen da, så derfor var jeg delvis sykemeldt og hadde litt å gå på tidsmessig - håper du også har en abreidsplass som gjør at du kan tilrettelegge om det trengs!
Mini09&Lille12 Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Huff..kjenner meg igjen. I starten av svangeskapet hadde jeg blodtrykk på 80/50. Kunne plutselig nesten svime av når som helst. Spesielt på morgenen, selv om jeg hadde spist også. Jeg drakk ting med sukker for å komme meg igjen og vann. Og spiste mer mat. Da hadde jeg sikkert ikke spist nok. Merket godt jeg måtte forandre matvanene mine etter at jeg ble gravid. Holdt ikke med ei brødskive til forkost lenger liksom. Legen min sa det var helt normalt og at jeg måtte bare passe på at jeg fikk i meg nok næring og ta det med ro. Nå har det tatt seg opp igjen og blodtrykket er normalt. Nå er jeg 24 uker.
Linerla Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Også jeg sliter med blodtrykksfall. Svimte av på jobben her om dagen. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte få i meg masse værske og salt mat.. Lykke til..
EnNySpire:) Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Jeg har hatt det på samme måte på jobben 2 dager i strekk. Jeg jobber på sykehjem så det kommer når jeg er under stell. Jeg kjenner at jeg begynner å bli svimmel, svetten pipler, jeg begynner å skjelve og blir helt ustød. Da må jeg rett ut å få luft med en gang, for jeg går rett i bakken om jeg ikke setter meg ned eller går ut. Det er helt forferdelig. Jeg fikk time hos legen i morgen pga dette. Men det er jo ikke bare bare å gå fra pasienter under stell heller, men heldigvis har vi vært 2 stk på de pasientene der jeg nesten har besvimt.
Marianne87 Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 Jeg har blodtrykk på 85/50, veldig lavt med andre ord... Jeg besvimer i hytt og pine, men jordmoren min sier det er ufarlig og desverre lite å gjøre med det :s Lakris skal vist hjelpe mot lavt blodtrykk..kanskje verdt å prøve.. Hvis du mangler jern kan du også bli lett svimmel...
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 Hei. Jeg har selv et fint lavt blodtrykk som legen kaller det. Har i alle mine svangerskap hatt samme besvimelses problemet som du beskriver. Det er ikke stort å gjøre med, det er bare kroppen som jobber med svangerskapet, å da faller blodtrykket lett. Men det er helt ufarlig, bare plagsomt.
EnNySpire:) Skrevet 11. februar 2009 #9 Skrevet 11. februar 2009 Var hos legen i dag pga det jeg skrev ovenfor. Men blodtrykket var helt normalt 126/80... Men hun tok masse blodprøver osv, så får vi se om hun finner ut av det... Hadde nesten "håpet" på at hun skulle si det var lavt blodtrykk, da hadde jeg hvertfall visst hva det var for noe...Men men;)Vi får se hvordan det går på jobb i morgen...
meg & to små vampyrer Skrevet 11. februar 2009 #10 Skrevet 11. februar 2009 Ja, jeg plages av ganske kraftige blodtrykksfall når jeg er gravid. På lørdag nesten-besvimte jeg 4 ganger på rad, da ble jeg voldsomt sliten etterpå. Legen sier det ikke er så mye å gjøre med det, utenom å sette seg ned så man ikke deiser i bakken.
meg & to små vampyrer Skrevet 11. februar 2009 #11 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har forresten "normalt lavt blodtrykk. Ikke sånn veldig lavt utenom blodtrykksfallene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå