MissAntrop Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 I følge eggløsningskalkulatoren skal jeg ha eggløsning i dag. Positiv El test i går. Hadde sex lørdag og søndag, men ikke i går. Lurer da på om det er en liten sjanse for at jeg kan bli gravid, om vi da prøver igjen me sex i dag og i morgen. Er det selve testdagen at man stort sett blir gravid??
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 sædcellene lever jo ganske lenge, da... vi hadde sex 5 eller 6 dager før el, og jeg ble gravid... men hvilken dag man må ha sex på aner jeg ikke...
Gjest -<<- Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Friske sædceller lever stort sett 2-3 døgn, men kan leve inntil 7-8 døgn. Med andre ord kan du godt bli gravid ved samleie flere dager før eggløsningen. Om du testet positivt på el-test i går, er eggløsningen din antagelig i kveld. Testene sier at eggløsningen vil komme, ikke at den er der nuh. De fleste får positiv test 24-48 timer før selve eggløsningen.
MissAntrop Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2009 Tusen takk for svar! Om eggløsningen er i kveld, er det da for sent å ha sex i kveld da? Er det sånn at når EL har vært, må man vente til neste runde? Mulig det er et opplagt svar her, men jeg har null peiling på dette...
Gjest -<<- Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Egget lever stort sett i ett døgn om det ikke befruktes. Så om eggløsningen er i kveld er sex fra i forgårs til i morgen kveld optimalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå