Gjest Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Hva trenger de små av klær, utstyr, osv? Hva er det lurt å tenke på i forhold til tilvenning? Andre gode råd i forhold til barnehagestart?
mamman til to gutter Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Barna trenger klær så de kan være ute, sko, utedress, ulltøy ol, akkurat det samme som hvis du skal være ute med dem hjemme. Det jeg merket når mini begynte i barnehagen, var at han trengte utrolig mange flere skift enn han hadde trengt hjemme. Han sølte alltid mye når han spiste, selvom vi hadde øvd hjemme på å spise selv, i tillegg regnet det mye når han begynte og han elsker vann, så han ble ofte gjennomvåt når de var ute og måtte skifte. Nettopp fordi han trengte å skifte så ofte, så måtte vi ha mange skift liggende i barnehagen, så jeg måtte kjøpe mange flere bodyer og bukser. Det har gått seg til litt etterhvert som han er større, men det bør ligge 2-3skift av alt innetøy hele tiden. Et par tøfler er greit å ha og et par matbokser hvis dere må ha med mat. Ellers så er det beste tipset mitt å spørre om det du lurer på når du er på tilvenning:-) Du får sikkert litt tips om hva dere bør ha med også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå