~ spiren ~ Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Jeg er nå 13+4 og fortsatt knall dårlig Er ikke stor jeg får i meg av mat.. gått ned 4 kg på 12 dager.. Her en dag satt jeg og mannen og spiste lunsj. Jeg spiste grovskive med leverpostei, og han grovskive med philadelphia ost og krydder salami oppå. Jeg fikk smake en bit av han og det var noe av det beste jeg har smakt noen gang (føltes i alle fall slik da.. hehe). Så det jeg lurer på er da.. hvor farlig er det å spise ei skive med philadelphia ost og krydder salami? Er helt desperat. Drit lei av å vær dårlig.. Har funnet ut at reisesyketablettene Postafen 25mg hjelper mot oppkast, men vil ikkje ta det hver dag.. Takker så mye for svar! Klem
mai^prinsessa Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Heisann.. Jeg spiser salami jeg... Det er bare et par år siden de fant ut at salami KAN være skadelig.. Jeg har bestemt meg for å ikke være HYSTERISK, og spiser og gjør det meste.. Men, det er da opp til hver enkelt.. Hvor stor fare det er med å spise det, er jeg ikke helt sikker på.. Men jeg er rimelig sikker på at den er ikke særlig stor.. Men, det er opp til hver enkelt
mai^prinsessa Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Fant dette: http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=246159 http://matportalen.no/Emner/Gravide Les i vei
Nøtt Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Det er en grunn til at de fant ut at salami kan være skadelig. Jeg har ikke rørt noe spekemat overhodet i svangerskapet. Men om du lar den ligge i fryseren et par døgn før du spiser, så skal du være ganske safe. Men vil du helgradere deg, så steker du det på 200 grader i 10 minutter. Ostesmørbrød med salami er digg.
mai^prinsessa Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Forresten, en ting til... Hvis du er oppvokst med katt/hatt katt i mange år, så har du mest sannsynlig toxoplasmose fra før.. Er det meningen at du skal ha fått dette "viruset", så har du fått det for lenge siden.. Og du kan bare få det en gang.. Toxoplasmose er det "viruset" som kan finnes i salami, spekemat, rått kjøtt osv...
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Spiser ofte salami jeg, både kryddersalami og vanlig.
fult hus:) Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 Jeg leste at dette med å fryse maten er bare tull.. De bakteriene vi må unngå dør ikke i fryseren. men om de virkelig er så farlige som de skal ha d til hadde d nok vært mere oppstyr å varsler om d å spise salami.. nesten så d skulle stådd på pakken "unngås ved graviditet" så farlig som enkelte mener d er.. jeg spiser salami å d gjorde jeg sist også å d gikk helt fint.
Elisan Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 Jeg spiser også salami! Det er knallgodt med no salt på brødskiva! Vi kan ikke være hysteriske! ! ! Vi må kose oss :-.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå