*ViMsA* Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 jeg har brukt linser i 15 år nå, siden jeg var 12-13 år, men har omsider fått meg briller i tillegg, som avlastning, pga mange øyebetennelser bl.a. Men føler jeg blir "sjøsyk" når jeg bruker de. føler meg småsvimmel og nesten som om jeg skulle vært brisen. tingene ser heller ikke ut som jeg er vant til... det ser mindre og smalere ut, og litt skjevt liksom... tror jeg da:P har skjeve hornhinner så kanskje det bare er korreksjonen som gjør at alt jeg har sett og blitt vant med nå rettes opp...?! hehe Er dette normalt...?
lÅktiHaUDe Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Nå har jeg ikke skjeve hornhinner, men tror det du beskriver er normalt. Min mor sier alltid at hun må venne seg til de nye brillene, jeg merker aldri noen forskjell.. Ta en tlf til optiker du og spør om det skal være slik, er jo sikkert fryktelig ubehaglig da..
Gunni_2 Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Det er normalt, og du venner deg til det. Jeg merket noe lignende når jeg hadde brukt briller i en periode pga sykdom, og gikk over til linser igjen. Avstandsbedømmelsen var ikke helt som den pleide, hehe
mamman til to gutter Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Det er helt normalt når du ikke har brukt briller på 15år og spesielt når du har skjeve hornhinner og kanskje litt høy styrke i tillegg? Alt blir litt større eller mindre når man bruker briller i stedet for linser (ettersom om man er nærsynt eller langsynt) og da blir man litt svimmel i begynnelsen. Bruk brillene mest mulig nå i begynnelsen, så vil du vende deg til det og etterhvert vil det bare være rart akkurat i det du bytter. Hvis det derimot ikke blir bedre når du har brukt brillene mye en periode, så bør du gå tilbake til optikeren så de kan sjekke etter at brillene er riktige.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Det er en vanesak, du kommer fort inni det. Er nok grunnet de skjeve hornhinnene, men er ikke noe galt med deg. Hilsen brillebruker som helst sverger til linser, men har 5 par briller som jeg bruker i ny og ne
*ViMsA* Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2009 ok, tusen takk for svar! :0) Da jeg byttet rett over linser til briller og omvendt ble jeg direkte uvel. Måtte sette meg ned og følte jeg ikke så noe som helst og alt gikk i surr... hehe Må vel trene meg opp til byttene og da:P Jeg prøver å bruke de en del, men må innrømme at jeg trives best med linsene mine gitt... Men veldig greit å ha brillene da! Jeg ser ingenting uten (-6,5), så har vært fæl til å bruke linsene hele døgnet i tilfelle jeg må inn til ungene på natten etc.
LegallyBlond Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 Det er helt normalt. Opplevde dette da jeg gikk fra linser til briller, og da jeg gikk fra briller til linser igjen. Retter seg opp etter en liten stund. En periode brukte jeg mye begge deler, og da reagerte jeg ikke på å bytte mellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå