Gå til innhold

En uke til,så.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter jeg her med to ferske tenåringer i huset.UUUUUPS....Kan ikke si jeg gleder meg så veldig til hormonåra,men det kan jo gå så bra så....hehe

I går var vi på møte.Er rart å skulle bestemme og legge veien for di på ungdomstrinnet..Mine unger er da ikke så store vell???

Men fikk litt triste tanker også..Mine unger er ikke som andre.Mine vil ikke bli krangla med om gode karakterer,lekser osv...Men mine unger er alltid blid,grei,høflig,med mere.DET er kos å høre fra alle som jobber med di =))

Snille asistenten skal lage en gruppe fra klassen og være med å foreslå ting til selskapet =))) Hun vil jeg savne når året er omme.Veldig.

Følte at nå,etter 12år,så ser di hvor sliten jeg er av alt.Nå begynner di å legge ting til rette slik at jeg kan få avlastning og kanskje komme meg litt.Jeg er så sliten inni meg at æsj..Er på en slik dag som dette jeg ser at jeg aldri hadde greid en jobb i tillegg.men dagen i går gikk med på å se etter jobb....Jeg trenger den ekstra slanten.Men vet jeg ikke vil holde ut en mnd engang.jaja

I dag var planen å være ute å ake med lilletrass.Men så kommer lille snuppa til mormor.så jeg vet ikke jeg,hvor lurt det er å ta med to stk småturbo ut i den hvite store dyna som er lava ned.Kommet 15cm til,bare i natt.Nå er det myyyyyyee her ;o)

Jeg får se.Kroppen er på lavgir,verket i hofta er tilbake og mor er en smule "vridd tue" i dag...

Å vet at det vil sikkert bli likar i mårra ;O)

Ha en fin dag i sneværet da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenåringer jeg, ikke bare en men to:-)

Det blir fint, det gjør alltid det.

Men at det blir litt tenåringstrass, det er det nok ikke tvil om.

De sier at jentene er hakket verre enn gutter....

Godt at du får litt avlastning, men skal du bruke den avlastningen til å jobbe da? Er det så lurt?

Nå vet jeg jo ikke om du har noen inntekt i utgangspunktet, altså om du er ufør eller har noen støtte fra Nav.

Men jeg synes at du skal forsøke å fikse litt vondter før du går i gang med jobb, men det er hva jeg synes, realiteten kan jo være annerledes.

Godt å få tilbakemelding på at jentene er så fine som du trodde, man kommer langt i verden med å være grei, blid og høflig. Hjelper ikke om du er skoleflink om du er sur, slem og uhøflig:-)

Men du, jobber datteren din? Siden du har lille Snuppa så ofte.

Da kunne du jo tatt litt betalt om du funker mer som dagmamma, enn mormor.

Ellers har du kanskje nok med planlegging av tenåringsbursdag, og det blir nok kult enten det blir sånn eller slik:-))

Ha en fin dag du også, her snør det igjen..... Og jeg som hadde håpet at det var over for nå. Veien er glatt og det er kaldt:-)) Vinter kalles det visst.

Skrevet

Det skulle stå "tenåringer ja, ikke bare en men to"

Så tenåringer jeg, nei jeg er IKKE tenåringer:-))

Skrevet

kan skrive under på at jenter er værre ang trass ja.huff altså.hehe

Nei,jeg har ikke et øre jeg.i følge legene er jeg for syk i skrotten til å jobbe,men for frisk til å få penger fra nav..så jeg gidder ikke prøve en gang.men jeg trenger jo klær og ting jeg å..så jeg tenkte se om jeg fant noe.har jo prøvd før og vet at jeg ikke greier det i lengda.men hva gjør man?

Jeg krever ikke betaling jeg.er flink til å si nei.men i dag var det viktige ting mamman skulle på.

Å vet du,jeg har to stk som kaster opp nå.jækh

En starta dagen med det.hun andre venta en time etter ankomst. Gøy... =/

Nå håper jeg vi andre slipper unna.vet ikke om jeg greier en slik runde til som vi hadde sist.pjøyh

Må løpe,bøtta må frem.æsj

Skrevet

Høres ut som om du har kjekke jenter - at de er blide og høflige er faktisk gull verdt!

Jeg har ei venninne som har ei datter som er ganske lik dine to, tror jeg. Hun er i gang med videregående - spesialtilpasset, selvfølgelig og det ser ut til at det går veldig bra. Vet at moren hennes har stått på som bare det i alle år for å få tilpasset hjelp, det har vært ei stri tørn for jenta har ikke hatt noen diagnose...

Godt at det ser ut til å ordne seg i forhold til det for dere, på tide at du får avlastning nå ja.

Har du forresten hørt om Peder Morset folkehøgskole? Gå inn på "om oss" eller "om skole" og så videre inn på "inkludering"

Ellers syns jeg det er for galt at du skal være for dårlig til å kunne jobbe, men ikke dårlig nok til å få trygd? Snakk med legen din, det skal jo ikke være sånn, vel?

Skrevet

Ja,gjør godt å høre fra di som jobber med di at mine får skryt å =))

Di er veldig blide jenter,det skal di ha.Å har troa på at di en dag kan klare seg alene i ei leilighet tilpassa di.

Alle har sagt vi har krav på det og det i alle år.Men med et nav kontor som alltid krangler,er ikke det lett å få ordna.Uansett hva,så har vi krangla..Har uklar diagnose vi å.Å har flere sikre,men ingen kan gi oss svar på hvordan ting vil bli.Et syndrom ingen finner navn på osv.Mulig di er alene om å ha det.Men er på starten av en ny runde for å finne rett diagnose og kanskje få det di har krav på.

Jeg snakka med spesialisten om dette med stønad.Men han mente jeg burde tenke godt gjennom om jeg greide den mølja slik ting er her hos meg.For det ville bli ei veldig belastning å få gjennom dette i navs strenge papirmølje.Var vanskelig å få om dagen.

Var på attføring i 94.Men det var da.I dag har jeg ingenting.Så noe trygdesnylter er jeg værtfall ikke.Har heller holdt meg hjemme med jentene,siden di trenger meg 24/7.Slitasjer og plager av dette,samt hofteplagene eter at di fjerna bein var ikke grunn nok i lovverket vistnok.

Så,derfor må jeg finne meg vikarstilling eller noe.Så lenge jeg er på beina værtfall.

Skrevet

Titt på Peder Morset folkehøgskole, da! Kanskje det kan være noe for jentene dine etterhvert? ;-)

Håper du finner deg en liten jobb som passer!

Skrevet

Så virkelig flott ut.Men er jo så langt unna jo!!!

Men har jo enda 3 år til å ålanlegge på før vi kommer dit da.

Skrevet

Blir litt opgitt og sint når jeg leser dette, det bør ikke være slik om folk orker og stå på for og få det de har krav på!! Når en har barn som har spesielle behov så bør hjelpeapparatet stå klart til og hjelpe og informere om hva en kan få hjelp til. Når jeg leser det du skriver tenker jeg at du nå er veldig sliten og skulle hatt hjelp...kan ikke sette meg inni hvordan du har det, men tenker at du kanskje skulle tatt kontakt igjen, kanskje fått en ny saksbehandler som kunne se på hele saken din. Jeg er helt sikker på at du har krav på hjelp!!!! Selv om det skulle slite enda mer på deg så må du ikke gi opp, prøv igjen snille du. Jeg vet om mange som har kjempet og sloss, og fått hjelp.

Skrevet

Er ikke enkelt å få hjelp,om du så sitter lenka i en stol hele livet desverre.

Det skal være sikkert.Har hørt mange historier herfra om det.

Info har vi henta inn selv,om rettigheter osv.Da vi søkte første gang om stønad,ble det avslag...Men barnelegen greide få det igjennom.Så mista vi grunnstønaden for di,uten at vi ble informert om at vi måtte gjemme kviteringer på klær,utstyr,sko osv i et helt år for at di skulle få beholde den.Nå har di to hjelpestønad.En liten sum i mnd som skal dekke ekstra klær osv.Di griser mye,og har stor slitasje på alt.

Når det kommer til meg,så mener legen jeg ikke må jobbe,siden jeg har mine plager,har enormt mye hjemme,og at jeg ikke vil greie det i lengden.Det vet jo jeg å,men må uansett ha inntekt.

Slik jeg er nå,så kjenner jeg at jeg ikke greier den søknadsprossessen og dens jævelskap om alt.Så får jeg heller ta en deltidsstilling om jeg finner,og håpe det går greit.

Rygg og hofter er en usynlig plass å ha vondt.Man ser det ikke,derfor blir man heller ikke trodd bestandig.Skulle jo tro den stanga jeg har innopperert er grunn nok.Siden den er en sann plage.Men neida...

Skrevet

Ser nå at det er en del innlegg jeg ikke har fått med meg tilbake.

Ville bare sende deg noen varme trøsteklemmer.

Det er ikke lett å skulle ivareta og kjempe for det å være annerledes her i landet....dessverre.

Det krever at en selv står på til krampa tar en, men det er jo begrenset hvor lenge man orker kampen.

Håper det faller på plass og at dere får den hjelpen som skal til. Om du finner deg en deltidsjobb, og kjenner at det går bra, så kanskje det kan være godt for deg også. Å møte nye mennesker og slippe litt unna alle plikter hjemme.

Klemmer sendes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...