Gå til innhold

Dere som har hått på universitet/ høgskole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å jobbe mest hjemmefra og bare være på skolen si ca 1 uke pr mnd? Tenker da på hvis man bor på andre siden av landet i forhold til der skolen er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes jo nettstudier,- noen basert kun på egenstudier,- og andre som er basert på en kombinasjon med samlinger og nettstudier...

Jeg gikk et kurs med samlinger ei helg i måneden, også har jeg tatt flere kurs kun via nettet. For meg fungere det utmerket..Men jeg er skippertakmenneske og liker å gjøre ting når det passer meg..Jeg har også lett for å lære og har alltid "vært flink" til å pugge "når det gjelder"...

Har man før hatt behov for å gjøre masse lekser, møte opp i timene og jevnlig dialog med lærer ol så er det ikke sikkert nettstudier er noe for deg... Det krever utrolig selvdisiplin, eller at "man har lett" for det.. Vær så snill og ikke ta det som selvskryt..Jeg er ikke "over snittet" intelligent,- jeg har bare alltid lært ting kjapt,- men jeg går ikke rundt og vet/husker mer enn snittet..Snarere tvert i mot....:o)

Det gåt jo an å begynne "I det små" og ta et fag eller to du VET du trenger mtp det studiet du skal starte,-- også se hvordan det går?

Lykke til :o)

Skrevet

Jeg går et deltidsstudium på høgskolen. Vil si at det tar fire år istedet for tre år å fullføre. Jeg er på skolen kun hver fjerde uke, da er den uken fullstappet med forelesninger og obligatoriske seminarer... greit, for da slipper jeg inn hver dag for kun to-tre timers forelesninger.. Må jobbe mye selv da!

Skrevet

skriver som jeg snakker vettu.. " for da slipper jeg Å DRA inn hver da... mente jeg..

Skrevet

Kommer helt an på studiet. Det har blitt vanskeligere de siste årene, etter den teite "kvalitetsreformen." Men på en del studier er det absolutt mulig, ja. Lettere på universitet enn høgskole, sånn i hovedsak.

Det optimale for deg vil kanskje være et desentralisert deltidsstudium? Det kan man ta på høgskole, f.eks barnevern, sosialt arbeid, sykepleie etc.

Skrevet

jeg har hovedfag informatikk fra uitø.

Det hadde vært komplett umulig for meg å ta 7 års studie der jeg bare var

på universitetet ca 1 gang i måneden.

i en kortere periode kunne det gått, men det kommer helt ann på studiet og opplegget rundt.

men ett helt studie? ikke tale om.

Skrevet

det skulle da være 1 uke i måneden ;)

Skrevet

Ok, for jeg har funnet et studie som jeg kunne tenke meg, men som de bare har på et universitet her i landet, og det ligger på andre siden av landet. Og av diverse årsaker så kan jeg ikke ta med familien og flytte dit.

Skrevet

mange studier er desentralisert sånn at du kun er på skolen noen dager i mnd f.eks.

noen studier kan du også ta over nett.

men somregel tar det litt lengere tid, altså et studie som normalt er 3år på heltid kan være 4 eller 5 på deltid.

sjekk nettsidene til de forskjellige skolene, du skriver ikke noe om hva slags studie du vil ta så jeg kan ikke komme med noen konkret anbefalling til deg.

Skrevet

Hehe, du har i alle fall ikke lært deg betydningen av gåsøyne, annie 08.53 :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...