Hønemor og gullgutten Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Min gutt på 1,5 år har nå hatt feber siden torsdag, den har vært over 39 i perioder, spesielt på kveldene. I tillegg har han rennende nese og litt hoste. Tenkte først det var en vanlig forkjølelse, men synes feberen har vart vel lenge til at det kan være bare forkjølelse. I tillegg spiser han svært lite og drikker ikke særlig, har ganske tørre bleier og det lille han tisser er ganske konsentrert. Han begynte i barnehage for 1 mnd tid siden. Noen som vet hva som feiler han, kan det være influensa? Bør vi kontakte lege?
Leirha Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Det er bok influensa. Den går jo nå. Min 11åring har hatt den to ganger på en mnd. Da hadde han fra 38,5 til 41 i feber konstant i 4 dager den ene gangen og 5 dager den nadre gangen. Spsite ikke på en uke, ingenting, men drakk godt. Du må passe på at han får i seg nok veske. Kroppen bruker mer veske når den har feber, derfor er det nok tørr bleie, men prøv å gi han masse å drikke, gjerne juice med vann i, eller noe annet, ikke bare vann, greit å få litt næring via det også. Sannsynligvis er det bare et virus, føler alle små barn har hatt det nå. DEt går nok over ganske snart. Men hvis han fortsatt har feber utover den 5te dagen ville jeg ringt lege bare fro å sjekke at han ikke er dehydrert.
Izzy*prinsesse 07 og prins 08* Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Jenta mi på 2 år fikk feber fredag og gikk så og si ned for telling.Spiste ingenting og drakk lite,paracet hjalp på feberen til mandag men da hjalp ikke den helller. da bar det til legen og derfra ble vi sendt sporenstraks til sykehuset der hun nå ligger på isolat med dobbelsidig lungebetennelse,full av ledninger,huff. Pappaen er sammen med med henne mens eg passer lillebror på 10 mnd hjemme.Så ver ops folkens.Kontakt lege engang for mye enn en gang for lite.Det kan ta lang tid før hun kommer seg på beina tror de. Hun var litt mer våken i dag men fremdeles veldig slapp og orker ingenting,bare sove.
2søtesmåh Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Desverre er det nok vanlig..VI hadde i høst 12 dager med mellom 39 og 40 i feber hos lillegutt.. Forferdelig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå