Ine-79 (j-06♥, 2 MA i 2009) Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Magen min kjennes ikke hard ut nederst. Men jeg er så stor allerede. Det kjennes ut som om det bare er flesk og tarmer som presser seg fram. Jeg er 2.gangs gravid så har hørt en blir fortere større. Men dette?? Er dere blitt harde?
milva76 Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 jeg er 11+5 og kjempestor gravidmage. omtrent som 6. måned første gang jeg var gravid.
Ine-79 (j-06♥, 2 MA i 2009) Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2009 Ja!! Jeg også! Men kjenner du at du er hard nederst?
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Er det noe rart at den ikke er hard da? Er jo babyn som gjør den hard så vidt jeg har skjønt, og den er jo alt for liten til å lage noe særlig plass der nå. Er livmoren som gjør magen stor for øyeblikket. Er også 11 uker på vei snart, og min mage er blitt større, men ikke hard.
2 prinsesser og 1 prins... Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Hadde dere fått noe mage i uke 7? Jeg er og gravid for andre gang og har alt fått litt mage så tidlig. Trodde d kansje var overspising.
Johan Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Jeg og er andregangs, og selv om jeg har gått ned i vekt ble magen fort stor. Men ikke hard...
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 Hei! Jeg er også 2 gangs gravid - begynte å få mage i uke 6 og får ikke på meg vanlige bukser lenger så mammabuksene er blitt tatt frem, når jeg nyser/hoster kjenner jeg livmorligamentene strammer godt og jammen er livmoren blitt ganske stor synes jeg, kjenner også at det er "noe" helt nederst inni magen, men jeg har ikke hard mage ennå - men ser ut som om jeg er 4-5 mnd på vei. Er i dag 7+3. Så magen har kommet utrolig fort denne gangen...
*kleopatra* Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 jeg er 11 uker på vei med mitt første barn. magen har ikke vokst så veldig mye enda, det meste er vel kun fett... har lagt på meg over 4 kilo allerede! huff! MEN: jeg kjenner at det er skikkelig hardt nederst på magen, rett over skambeinet. det er en skikkelig "kant" der, ca. 4-5 cm over der skambeinet slutter. antar det er livmoren? eller hva tror dere? kjenner det best når jeg står oppreist da. ;-)
Øyboeren med to små <3 Skrevet 10. februar 2009 #9 Skrevet 10. februar 2009 er 10+5, og har også fått litt mage, ble avslørt av den for første gang i dag.. men den er fremdeles myk, utenom at jeg har samme "kant" som hun ovenfor beskriver, kjenner den også best når jeg står.. fikk jordmor til å sjekke i går, og det er livmora som har kommet opp allerede gøy..!
Ine-79 (j-06♥, 2 MA i 2009) Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. februar 2009 Ja.. Er nok ikke uvanlig da. Bare trodde jeg nå skulle være hard nederst i magen siden livmora var blitt passe stor.. Takk for svar! Hilsen "deigmage". Gleder meg til "bollemage" ;O)
*kleopatra* Skrevet 11. februar 2009 #11 Skrevet 11. februar 2009 oi, så gøy! da er det sikkert livmora jeg kjenner da! :-) Hurra! det er sånn ca. mitt eneste graviditetstegn så langt!!! Godt å vite at det vokser nedi der!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 11. februar 2009 #12 Skrevet 11. februar 2009 jeg hadde ikke vaskebrett før jeg ble gravid, men hadde litt mage...i begynnelsen var jeg så grusomt oppblåst at magen sto rett ut...nå er jeg 11+6 og jeg kjenner tydelig en hard kul over skambeinet, og over den har nok alt annet blitt presset...så jeg er hard nederst, og så blir det litt mykere opp mot navlen;-)
Minnie_Moon Skrevet 11. februar 2009 #13 Skrevet 11. februar 2009 Har kjempemage allerede. Hadde litt fra før da, men ikke på langt nær så stor. Den ble kommentert allerede i uke 7-8... Det var flaut, for vi hadde jo ikke fortalt noen noe, og jeg måtte jo lyve og si at jeg ikke var gravid. Jeg har vokst ut av flere bukser, passer bare de med mest stretch nå. Er jo ikke babyen som tar plass, for magen er helt myk. Jeg antar det er hormoner som kanskje gjør at muskulaturen blir litt slappere og ikke holder alt like godt på plass kanskje? I tillegg til at jeg er en del oppblåst... Gleder meg til den ordentlige gravidmagen kommer. Som er fast og fin og struttende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå