Gå til innhold

Hvor gamle var jentene deres da de tok hull i ørene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ved hvilken alder syns dere tidligst de kan få hull i ørene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne kanskje ha vurdert det når hun var 16.

Skrevet

de tok samtidig mine to. Var 5 og 8 år.

Skrevet

Hull i ørene på små jenter er så søtt. Jeg fikk selv hull i ørene når jeg var 2 år. Jenta mi skal få med en gang hun vil selv. Er bare 1 år nå :)

Skrevet

Jenta mi er 8 år, og vil ikke ha. Ikke hadde jeg latt henne få heller, for jeg selv fikk nikkelallergi av det......

Vær også klar over at mange akupunkturpunkter sitter i øreflippene.......

Skrevet

Hun har ikke hull i ørene, blir 6 år neste måned. Flere av venninnene hennes har, så hun maser. Enn så lenge sier jeg nei. Både jeg og faren hennes har nikkelallergi.

Skrevet

he he jeg fikk selv hulli ørene når jeg var 3 mnd, og det er jo 26år siden:)

Skrevet

jenta mi på 4,5år vil gjerne ha nå,men jeg har sagt hun skal få sommeren før hun begynner på skolen,om hun fremdeles vil da =)

Skrevet

Når hun vil ha det selv skal hun få det

Skrevet

Eldste var 3 år og yngste var 2 år. De er i dag 17 og 19 år, og har aldri hatt noe trøbbel med hullene. Jeg var selvfølgelig veldig nøye med å rense da de var små.

Skrevet

min lille datter fikk hull i ørene sine da hun va 1 måned, vi passet på å bruke kun gull og rense dei skikkelig kvar kveld.det har ikke vert noe betennelse eller noe annet som har vert et problem i forhold til dette.

eg syntes det va greit å gjere dette når ho va så liten for det blir ikke klådd på med små skitne barnehender, som ofte kan føre te betennelser. det er en del land der dette blir gjort rett etter fødselen og det går helt fint.

Skrevet

hun var 6 eller7 år, husker ikke helt nøyaktig.

Skrevet

Til dere som vil ta hull i ørene, men er redd for nikkelallergier, så gå til et profersjonelt og renslig piersingstudio og få tatt det der. Det får du stål i ørene som ikke gir nikkelallergi. De bruker det samme i førstegangshull som de bruker til skruer og deler som opereres inn i kroppen ved operasjoner osv. Så da skal man ikke få noen reaksjon.

Det er og tryggere å gå til et renslig piersingstudio enn til frisøren og skyte hull. For uansett hva de sier om det selv, så er det helsefarlig i forhold til smitte av hiv og hepatitt osv. De bruker nytt smykke hver gang, og det er smykke som blir skutt inn i øret, men det spruter jo usynlige partikler med blod når hullet lages. Og det setter seg igjen på pistolen de bruker, som kanskje tørkes av, men den steriliseres ikke i en profersjonell steriliseringsmaskin som på et ordentlig piersingstudio, og derfor vil det sitte igjen rester med smitte på steder de ikke kommer til.

http://www.pinpoint-piercing.no/info.html

Her er en link til et veldig bra piersingstudio i Oslo. De har info ang ulempene ved å lage hull i ørene med pistol. Er verdt å lese før man bestemmer seg!!

Skrevet

Synes ikke dere som lar jentene få hull i øret er helt rett jeg, en unge har ikke forutsetning til å vite hva de gjør med kroppen sin selv om de ønsker seg hull i øret. Når ungene mine blir myndig,DA kan de få hull i ørene, for da bestemmer de selv.

Skrevet

Hun var 2 år og aldrig brukt annet en gull i ørene. Aldrig hatt problemer.

Skrevet

Hu eldste fikk da hun var 5år. Ikke hatt noe problemer med de, men hun får kun ha sølv/gull øredobber. Jeg reagerer på nikkel, altså slike billige øredobber, så det får hun ikke lov å bruke før hun evt er så stor at hun selv kan ordne opp når hun får vondt av det.

hun minste mar mast i snart ett år, så det kommer nok snart tenker jeg. Hun er 4år.

Jeg fikk hull i øret før skolealder, hvor gammel jeg var husker jeg ikke. Eller tok ett hull, og tok det andre selv da jeg gikk på ungdomskolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...