Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden sist jeg hadde mensen.. Jeg tror jeg blir gal.. !!!!

Disse syklusene er bare helt på jordet:S

Slutta på pilla i juli og syklusene mine er helt på bærtur..

Noen som har noen tips til hva jeg eventuelt kan gjøre for å få det på riktig kurs igjen?

*frustrert og lei*!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra en tur til legen. det finnes medisiner som stabiliserer mensen slik at du kan begynne å prøve. Hadde en veninne som hadde det slik som deg. Først fikk hun medisiner for å få mens, deretter fikk hu noe for å få eggløsning og vips ble hun gravid. Ikke vent,, bare kom deg til legen....

Lykke til..

Skrevet

Skjønner sååå godt frustrasjonen din! Hadde siste mens 10.des altså er på dag 69. Føles så håpløst....

Skrevet

skjønner deg!

Den korteste syklusen jeg har hatt det siste 1,5 året er på 65 dager!!

De andre har vært på 80 og 165...

Var hos legen med det, og fikk provera og pergo.

Hos meg er det manglende eggløsning som er grunnen til at mensen uteblir.

Så ta deg en tur til legen - så hjelper de deg!!

Skrevet

Off så trasig. Har det stabilisert seg med provera og pergo da?

Skal til legen 27.feb og tenkte høre om akkurat dette. Mistenker at det mangler eggløsning her også. Har eggløsningssmertet i perioder som jeg vil tro tyder på at kroppen prøver.

Siden jeg sluttet på pillen har syklusen sett slik ut: 40-35-35-35-og 69...

Håper det ordner seg for deg blirjegsnartmamma og MaMia.

Skrevet

nei, har igrunn ikke det.. For første pergo kur virket ikke!

Så der var jeg på dag 60 igjen når jeg måtte bruke provera for å få mensen - igjen..

Nå er jeg ferdig med dobbel pergo, så får vi se om den hjalp noe.

Skrevet

Får håpe det hjelper denne gangen da. Tiden går så ufattelig tregt når man venter sånn. Hvor gammel er du blirjegsnartmamma og har du barn fra før?

Hva er egentlig forskjellen på provera og pergo?

Skrevet

Jeg er snart 23, og mannen min er 29.

Har prøvd i 14 mnd nå..

Har ikke barn fra før noen av oss, så vi er veldig spent :)

Har skjønt at de kan brukes for forskjellige ting, men i mitt tilfelle er Provera for å få mens, og Pergotime (skriver pergo her inne) for å få eggløsning.

Du da? Hvor gammel og barn fra før?

Skrevet

Jeg fyller 27 i mars og han 32 i mars. Jeg har en sønn fra før på 7 år. Sammen har vi ingen men håper det blir i 09.

Da satser jeg på at legen min gir meg provera og pergotime. :)

Venter du på TR nå? Hvor ligger du i syklusen?

Skrevet

jeg venter på eggløsning :)

Er på dag 11.. Håper jeg får eggløsning denne gangen, men jeg tester ikke etter det.. Ikke annet enn blodprøvene legen tar 3 ganger i syklusen.

Tror liksom at det skal stresse oss mindre, at vi ikke har noe press på DE dagene liksom..

Så vi følger bare legens råd, og har sex minimum annenhver dag.

Du da?

Skrevet

Ja snodig det der, stress eller ikke stress.... slipper vel ikke unna kroppens tanker og følelser uansett.

Jeg er på dag 69 og går egentlig bare å venter på at TR skal komme. Kjenner ingenting på kroppen så må vel bare håpe på å få noe som hjelper hos legen når jeg har time 27.feb. Leeeeenge til!!!

Men ønsker dere noen veldig fruktbare dager og venter spent på hvordan det går. :)

Nå tar jeg meg en skitur for å komme lit unna alle tankene.

Ha en fortsatt fin dag så lenge!

Skrevet

jeg hadde også siste mens 10.des og det er 62 dager siden...

tidligere har jeg hatt sykluser på 33-64-34 og er da på dag 62 idag..

den gangen jeg fikk tr på dag 64, var jeg hos kiropraktror, så er sikker på at det var det som utløste det den gangen.. nå har jeg bestilt time til kiropraktor igjen, skal dit på fredag. spent på om det skjer noe denne gangen.

sist jeg fikk mens, 10.des, var den dagen mamman min døde..

så jeg tror det hadde med det å gjøre. for jeg merket ingenting i dagene før..

Ja jeg får vel bare komme meg til lege. Kan jo ikke holde på sånn, når man veldig gjerne vil bli gravid...

Skrevet

jeg tror at jeg har hatt eggløsning da. ihvertfall ca 14 dager etter jeg har hatt mensen.. for det pleier jeg å merke..

Men vil jo gjerne ha eggløsning hver mnd og ha normale sykluser så sjansene for å få til en liten spire blir større! :)

Lykke til jenter, håper vi alle får syklusene på riktig spor snart, og at vi blir gravide:)

Skrevet

jeg og hadde siste mens 10. des:) Fikk en blødning i går, som jeg trodde var mensen.. Litt blod på papiret etter et do besøk, men det ble med det gitt.. Frustrert! Jeg har fått utskrevet pergo som jeg hadde håpet å få begynt med snart. Så aner ikke hva den blødningen kom av jeg... Skuffa...

Skrevet

hei:) i mars 08 fikk jeg provera av gyn fordi jeg da ikke hadde hatt mensen siden november 07..jeg fikk da mensen som jeg skulle av provera tablettene.så de funka:) men etter den mnd fikk jeg mensen ofte i løpet av en mnd,eller først vanlig mensen i ca 5 dager.så en del spotting i løpet av mnd. jeg var hos gyn igjen november 08 og fikk da pergo. venter på å få begynt på disse nå,venter på mensen etter en SA i slutten av desember. håper veldig at jeg får mensen igjen snart,så vi kan komme i gang med prøvinga snart, og at jeg får ordentlig EL med pergo tablettene...

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Litt greit å prate med andre som er i lignende situasjon. Hvordan føles kroppene deres egentlig? Jeg har EL-smerter i perioder men ingen blødninger over hodet. Har en del mer utflod bare. Lurer på om det kan være cycter som er årsak til min lange syklus, eller manglende EL.

Har så lyst å få TR!!!!

Skrevet

Jeg skal til legen i morgen for det samme... Gruer og gleder meg, og er nesten lettere deprimert. Skulle egentlig til legen for en måned siden, men så ble legen sykemeldt, kjedelig, siden tiden er så dyrebar i en slik situasjon. Man vil jo helst bli gravid NÅ!

Jeg for min del hadde en syklus på 94 dager etter en SA, fikk en blødning uten EL, og nå er jeg i dag 35 uten EL enn så lenge. Jeg har målt temperaturen min så jeg vet at der ikke har vært noen EL. Tok EL-tester en stund, men det måtte jeg bare slutte med siden det aldri kom noen EL. Skuffelsene ble bare større og større.

Å jeg er så spent for i morgen!! Det hjalp å skrive litt her, for jeg satt og lurte på om jeg skulle legge meg ned å grine eller skrive et innlegg her.. hehe..

Men svaret på blodprøven, det tar vel litt tid før vi får det kanskje?? Noen dager? Par uker?

Skrevet

Jeg har jevnlig det jeg tror er mens-smerter, men som jeg nesten har glemt hvordan er siden det er så lenge siden sist. Så jeg tror kanskje det kan være bare luft i magen eller noe, men jeg tviler litt på det også. I begynnelsen trodde jeg at YES NÅ kommer eggløsning/mensen, men det har jeg sluttet med. Blir bare skuffet og forvirret.

Jeg har også prøvd å analysere utfloden min, men enten syns jeg ikke den ligner på noen av stadiene den kan være i, eller så er det en blanding av utflod/sæd..

Lykke til til alle sammen! Håper det ordner seg for oss SNAREST! ;)

Skrevet

Ja det er ingen tvil om at det er godt å få lufte litt frustrasjon. Den deprimerte følelsen har jeg også til tider. Gleden over å endelig prøve å få barn igjen blir bare en laaaang bekymring. Men vi får bare ta tiden til hjelp og gjøre det som må gjøres. Bedre sent enn aldri! Så vi får bare krysse fingrene.

Håper å få oppdatering etter legebesøket LillyLill?

Lykke til iallefall.

Skrevet

jeg føler at jeg har el hver mnd, men jeg har det jo aldri :)

Så jeg aner ikke hva som skjer.. Er ingen forandringer i hormonnivået mitt eller noe,så må jo være fantomsmerter!

Ifølge en nedteller/kalkulator skal jeg ha el om 5 dager,så da passer det jo fint med kjærlighetsferie i helgen :)

Skrevet

Ja da var legebesøket over... Ble i mye bedre humør etterpå selv om jeg ikke akkurat fikk gode nyheter, men av en eller annen grunn grudde jeg meg veldig. Fikk jo ikke dårlige nyheter heller da... :)

Tok blodprøve, de skal sjekke kjønnshormoner og stoffskifte. Prøvene er klar om en uke, og jeg får beskjed om det er noe unormalt med de. Jeg fikk også ny time om en måned, hvis ting ikke ha bedret seg til da skal jeg ta ny blodprøve for å sjekke ev. forandringer og deretter få pergo. Legen sa ikke noe om provera.

Så da må jeg i første omgang vente på ev. svar på blodprøvene (litt irriterende at jeg kun får beskjed hvis det er noe gale, da lurer man jo bare på om prøvene er seine eller om de faktisk var normale), deretter er det å vente til neste legetime om en måned.

Lykke til med legetimen din 27. februar Bosin! Hadde vært kjekt å få oppdatering etterpå!

Skrevet

Du kan ringe inn om en ukes tid og spørre etter svar på prøvene.

Da forteller de deg om alt var bra også, så slipper du å vente på noe som aldri kommer.

Skrevet

Så bra at du føler deg bedre etter legetimen LillyLill! Nå er du iallefall igang med noe. :) Men sikkert lurt å ringe og purre på.

Jeg synes tiden går veldig treigt til den 27.feb, men må bare ta tiden til hjelp. Har også tenkt litt på det med privat gyn.

Oppdatering skal bli.

Skrevet

Og nå er jeg på dag 66..

har kjent litt murringer i de siste dagene, så det kan være at mensen er igang.. Håper det..

Blir så lei av å vente...:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...