Gå til innhold

trenger litt hjelp av dere som er sykmeldte!!!! raskt!


Zaika85

Anbefalte innlegg

hei.

jeg trengte litt hjelp og råd når det gjldr sykemeldig....jeg har nå vært sykmeldt siden des. og har sendt inn papirene til nav osv....

så jeg lurer på hvor lang tid tar behandlingen av søknaden før jg får utbetalt penger. for jg har nemlig ikke motatt noen ting enda, dt eneste var at jg fikk en brev iposten som r:Orientering til deg som er sykmeldt.

 

er det noe mer jg elr arbeidsgiver må gjøre. det er første jg er sykmeldt så jg aner egentlig ingenting....så setter pris på hvis noen vil hjelpe meg.Takk:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så skjønte jg ike mye av det med 6 ukers og 8ukers sykemelding osv....føler mg dust i huet mn jg har rett og slett 0 anelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Her må det være noe som ikke er som det skal, du skal ikke gå så lenge uten penger. Jeg er 50% sykemeldt og får lønnen min som normalt fra arbeidsgiver, men som får det refundert fra Nav. Nav skal utbetale sykepenger i slutten på hver mnd, så hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt for å høre hvordan det går. Det kan være de mangler inntektsopplysninger eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du...

jeg er i samme situasjon.

har vært sykmeldt siden desember..og ikke fått ei krone...:(

er så drittlei NAV at jeg har ikke ord. nå ringer jeg NAV flere ganger om dagen for og få litt fortgang på dette, for det er bare helt utrolig at d skal gå så lang tid.

men arb.giver må ha sendt inn skatteopplysningene dine vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja d er flere av oss som ha gått sykemeldt siden desember å ikke fått penger...

 

jeg har da nettopp greid å mast meg til utbetaling jeg da.. skjønner de ha rotet bort mine papirer.. så jeg måtte dra me inntekt og skatteoplysningene 2 ganger.. å me sykemeldingene.. for de ha de oxo greid og rote bort.. men da jeg kom for å sku levgvere den andre sykemeldingen så ha de allereder funnet den andre..

du må rett og slett ringe å purre på de..

jeg fikk heldig vis utbetalt utenom de faste tidene de betaler ut lønn på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

du får sykepenger fra arb.giver frem til den 6.uken du er sykemeldt mener jeg, etter det er det nav som betaler deg. Jeg får fastlønn av arb.giver og ekstra timer av nav, og sånn tror jeg de aller fleste gjør det? uansett, nav utbetaler ingenting før de har mottatt sykemeldingene dine, derfor må du passe på at arb. giver (eller du) sender den delen som nav skal ha. Så lenge de har mottatt den skal de betale ut penger til deg :) lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja jeg får helr ringe inn å spørre dem as....mn har hørt ganske dårlig om nav da så ike rart i at d skjer med meg å.....jg vet at arb.givern har sendt inn skatteopplysningene....og jg har vært flink med å sende inn alle sykmeldingene oxo...lurer på hva de holder på med....mn takk til alle dere som har svart...

hvis de utbetaler i slutten av måned kansje jg får etterbetalt i denne måneden da. får håpe i hvertfall...får ringe dem å høre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arbeidsgiveren min har sendt inn kunn denne skatte opplysningen: Inntekts- og skatteopplysninger fra arbeidsgiver som betaler lønn til arbeidstaker ved sykefravær utover arbeidsgiverperiode

holder den elr?

jg har jo elrs fått brev fra av og de vet at jg er sykmeldt så skjønner ike hvorfr de bruker så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...