Gå til innhold

Kan noen gode flaskemammaer hjelpe meg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en gutt for ca. 2 måneder siden...fikk ikke til amming på sykehuset. gutten sugde og sugde men melken kom IKKE. så vi måtte ty til mme allerede på sykehuset...men jeg ville ikke gi opp..har greid å fått opp produksjonen litt..men er ikke mange ml som kommer:( jeg har både pumpet, ammet, håndmelket(massert), brukt nesespray, akupunktur, ammete..osv...men ingenting funket:(

MEN..jeg har en blid og fornøyd gutt! spiser godt med mme og får pupp i håp om at han får i seg litt mm! :)

Lille gutten min er det beste i verden!!

men hvorfor føler jeg meg så utrolig mislykket? jeg gråter hver dag fordi jeg ikke har nok melk til gutten min..jeg føler at jeg svikter ham..og er verdens dårligste mamma:( hvorfor føler jeg at jeg gjør noe ulovlig når jeg står og blander en flaske med mme? jeg føler heller ikke jeg kan ha med med flaske og mate gutten min på kafe f.eks... fordi å amme burde jo alle kunne!?! Hvorfor finnes det så lite informasjon om mme egentlig?? er jo nesten som om det er farligere en både tobakk og alkohol! er jo mer opplyst om dette på internett en melkeerstatning!?! og vet noen av dere hvorfor det står at ALLE kan amme? for det kan nemlig ikke jeg:(

jeg har det veldig vondt..og det er vanskelig å snakke med andre om dette fordi de ikke vet om noe annet en at en SKAL amme.

Jeg trodde dettte skulle bli en fin tid med masse kos og amming så min lille fikk i seg alt det viktige mm inneholder..men nei..sånn skulle det ikke gå!

jeg skulle gjort hva som helst for å kunne amme!!

jeg bruker NAN1 til gutten min...skal jeg hoppe over til NAN2 når han blir 4 måneder? eller fortsette med den jeg bruker?..jeg finner ikke informasjon om dette:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAN 2 har jern i seg og kan være litt hard for små mager, men fra 4 mnds. alder kan du begynne med det.

Og ta livet med ro og slapp av. Jeg, samboeren min, hans brødre, min søster og min lilling er alle vokst opp mme. Ingen av oss har allergier for noe, ingen av oss er tjukke, alle har godt imunforsvar og alle er friske og raske. Du svikter ikke barnet ditt, han får jo mat og er blid og fornøyd! =)

Skrevet

Jeg kjenne meg sånn igjen.. Den følelsen du sitter med nå er så vond.

Selv fødte jeg ei jente to mnd for tidlig. Hun var sugesvak og ikke interessert i pupp i det hele tatt.

Pumpet som en gal i fire måneder. Det var ikke mye som kom ut, men jeg gav ikke opp.. Det var jo best med morsmelk!!!

Og jeg følte meg som verdens verste mamma som ikke kunne amme barnet mitt. Selvfølgelig skulle jeg amme. Alle gjorde jo det og det var det beste. Det fikk jeg selvsagt høre OVERALT også!!!

Men en dag sa de til meg på helsestasjonen at det ikke var bra at jeg holdt på slik lenger.. Jeg måtte tørke blod mellom hver gang jeg pumpet og puppene mine så ut som to kjøttkaker..

Jeg gikk over til MME. Hadde selvsagt tidligere blandet.

Og det gikk bra. Jeg slet som pokker med den dårlige samvittigheten, men det gav seg etter hver som jeg så at jenta mi hadde det bra,,,

Et pluss var at pappaen også kunne være med på mating. Han nøt hvert sekund..

Jeg leste her inne en gang at MAMMING ER MYE VIKTIGERE ENN AMMING, og det er sant...

Ta det med ro, nyt barnet ditt og gi MME med god samvittighet. Du har allerede prøvd alt. Det finnes et forum her inne som heter flaskemelk,men jeg aldri vært der selv. Kanskje du møter flere som er i din situasjon akkurat nå, der..

Gratulerer med den lille. Nyt tiden. Den går så fort! :-)

Skrevet

jeg slet med akkurat det samme som du og følte meg som verdens værste mor totalt misslykket... men mme er et helt greit alternativ .. jeg er selv vokst opp på det da min mor heller ikke fikk melk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...