Gå til innhold

ABC


GuttNr.2

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

hei.. jeg har aldri vært der, men svigermor sin venninne jobber der. hun anbefalte det. det som er med det er at de ikke tilbyr noe medisinsk behandling. de er alternative. så vidt jeg skjønner. men de har mye mer å tilby da, men ikke medisiner. har du vurdert å føde naturlig uten med? er det din første fødte???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei på deg. Du har kanskje allerede gjort deg opp en mening om hvor du vil føde men jeg svarer deg likevel.

 

Jeg har født begge mine første på ABC (den gang på Aker Sykehus).

 

Jeg har bare fantastisk gode minner og ord å si om ABC.

 

Den personlige gode oppfølgingen underveis, den avslappede stemningen med bare en kjent jordmor og oss to foreldre i rommet under fødsel, omsorgen og omtanken dagene etterpå, tryggheten på at disse fantastiske jordmødrene hadde full kontroll, jeg fikk tilbud om å ta imot begge mine barn selv (fødte i vann) noe jeg ikke har hørt om veldig mange andre i Norge som har gjort og noe som gir et vanvittig kick (iallefall for meg).

 

Denne gangen kommer det tvillinger og verken ABC eller Føderiket blir dermed aktuelt, jeg må innrømme at mannen og jeg syns det er avskrekkende å sitte på venterommet på RIksen med 30 andre ventende. Det blir så innmari følelse av samlebånd og vi er jo sååååååå bortskjemte fra ABC hvor vi var i fokus hele tiden, aldri opplevde venting eller kø og hvor jordmødrene "sto i kø" for å gratulere å iakkta den lille etter fødselen.

 

Er du fortsatt usikker på hva du skal velge så gi ABC en sjanse, du kommer ikke til å angre og nå når den ligger på Ullevål så blir du jo bare flyttet til ordinær fødeavdeling hvis noe uforusett skulle oppstå og også hvis fødsdelen trekker ut i tid og du ombestemmer deg og ønsker smertelindring likevel, altså ingen verdens ting å tape, bare masse å vinne :)

(På Aker sykehus var det ingen barnelege så vidt jeg husker)

 

Lykke til med valget og fødsel uansett hvor det måtte bli :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...