Gå til innhold

Hva sier dere til barna deres ang "lokkemenn" o.l.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller...vet ikke om det kalles lokkemann over alt, men det er i alle fall slike som prøver seg på barn.

Jeg fikk en melding sist uke at det var en mann rundt her i området som prøver å lokke til seg gutter. Jeg sa så vidt noe til gutten vår...for var usikker om det var noe i det eller ei.

Men så har de fått brev med seg hjem på et par skoler, og nå i dag snakket de om det på skolen til gutten min. Han sa at læreren fortalte at han mannen hadde klart å lokke til seg to gutter...

Syns det er ekkelt, men så er det litt vanskelig hvor mye vi skal si...for vil jo ikke skremme barna for mye heller. jeg har bare sagt at han aldri må gå til folk han ikke kjenner. Dette er jo noe han vet...men man vet jo aldri hvordan de reagerer hvis de kommer i en slik situasjon.... De som prøver seg på barn vet nok veldig godt hvordan de skal lokke de med... Han her mannen sier vissst at han kjenner foreldrene og skal følge de hjem...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen lokkemenn som jeg vet om i området, men har snakket med guttungen om det for en stund siden at han ikke får lov å snakke med folk han ikke kjenner eller si navnet sitt til folk han ikke kjenner. Dette ble litt dumt her for en tid siden da han var forsvunnet- var etterlysninger etter han, han ble da sendt hjem fra kompisen hvor han hadde vært- i full snøstorm. Og gikk da forbi noen som var ute å lette etter han, de spurte selvfølgelig hva han het, og han svarte hva vil du med det, og gikk videre hjem.

Skrevet

Min gutt fyller snart 5 og jeg har snakket med ham om det. Er også usikker på hvor mye jeg skal si.

Har i allefall sagt at han ikke må bli med noen som vil gi ham godteri, vise ham små kattunger eller annet. Må aldri gå inn i biler til folk han ikke kjenner. Og så har jeg forklart at vi ikke kjenner folk bare fordi de sier hva de heter.

Hvis noen prøver å dra ham med seg så skal han springe vekk, slå og rope, og så sa jeg at det ikke er gutten min sin feil hvis noen voksne er slemme med ham.

Huff.

Skrevet

Har sagt mye av det samme som deg til mine jenter; prøvd å dekke opp alt de ikke må la seg lokke av da, og det er jo ikke lite som kan være spennende for sånne små... Alt fra godteri til kattunger...! Har dessuten advart dem mot å hjelpe til med å "finne igjen savnede hundevalper" o.l.

Har også prentet inn i dem at dersom noen prøver å få dem med seg, så skal de _skrike_ så høyt de kan, og løpe en annen vei! Dersom det er andre i nærheten (og jeg ikke er der), så har jeg sagt de skal løpe til en mamma med barn... Hehe... Tenkte det var det tryggeste jeg kunne komme på ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...