Raggis Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Hei Regnet ut fra første dag i siste mens( 10 juni), har jeg termin 18 mars. Regner jeg ut fra hvilken dag babyen ble laget på (22juni), er termin min 17 mars. den kan ha blitt unnfanget i beg av juli, men siden jeg tili i juli ogås begynte å merke vont i puppene å tok posetiv test den 8 juli, syntes jeg at det ikke passer at den ble unnfanget da. UL termin min er den 27 mars, og overtids termin min er 10 april Noe jeg syntes er alt for sent. Det er jo bare 10 dager som skiller min og ul, men syntes likavell det er mye, er det det? , om jeg måtte gå "overtid" på min termin, men ikke UL. og så gå over Ul termin ev. Det bekymre meg jo jeg prøvde å prate med jordmora om det, men hun sa det ikke var noe å bry seg om siden det bare var 10 dager forskjell. jeg sa det ikke stemte med når barnet var unnfanget, men det spillte vist ingen rolle.. Jeg var på besøk hos min storesøster og ble med henne på UL her for ikke så lenge siden, og når hun var ferdig spurte vi legen m han kunne se på meg også. det kunne han, å det var snilt, han lurte på hvor langt jeg var å jeg sa at jeg selv mente jeg var i uke 32 da, men i føle Ul var jeg nesten i uke 31. han mente da at 32 kunne stemme fint ut fra det han så. Er dette noe jeg burde bekymmre meg om og tenke på? Er det noen andre som har opplevd å fått ul termin helt forskjellig fra sin egen, når dere følere det ikke stemmer? og når fikk dere?
imoen Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Det har nok lite å si, all den tid unnfangelsen kan ha skjedd 3-4 dager etter selve samleiet. Eggløsningen kan jo ha inntruffet etter samleiet, og da vil termin bli litt annerledes.
Lillesnuppa ♀ <3 Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Hei Med nummer to hadde jeg egen termin den 30. oktober, men når vi var på UL, ble den faktisk forskjøvet helt til 16.november. Syntes dette var litt mye jeg og, og følte at dette ikke kunne stemme, men slo meg litt til ro med UL- terminen. Jeg tenkte som så at babyen kommer når den er klar for det. Jeg fødte sist på oktober, så min egen termin var nok mer riktig enn UL- terminen. Når det er sagt, så hadde jeg vært skikkelig dårlig i begynnelsen av svangerskapet, og ikke fått i meg noe særlig med mat, og tenkte kanskje dette hadde noe å si for størrelsen på babyen ved UL, men det mente jordmor ikke skulle ha noe å si. Jeg gikk ikke opp noen ting selv, men heller ned noen kilo, så jeg tenkte at det var rart om ikke babyen også merket litt av det. Uansett, jeg syns ikke du skal bekymre deg så mye for hva som er riktig termin eller ikke. Regner med at babyen din kommer når den har tenkt det :-) Og hvis du føler at magen er veldig stor, kan du jo be om å få en UL for å estimere størrelsen på babyen. Men jeg har også hørt at det ikke alltid at slik målinger stemmer med den babyen som kommer ut. Håper i allefall at du ikke bekymrer deg altfor mye, og ønsker deg masse lykke til! :-)
2pluss1engel Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 det samme skjedde meg, ul ble flyttet 3 uker fra min termin. jeg protesterte villt for da hadde jeg jo ikke vært gravid da jeg testet pos. de ville ikke endre ul men legen skrev i papirene mine at jeg mente den var feil. litt irriterende for permisjonen går jo ut fra ul termin og jeg mistet jo de ukene da. fikk til min termin og da sa de at den nok var riktig.
Raggis Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2009 Takk for svarene:) Da vet jeg at jeg ikke trenger å bekymmre meg så veldig, er ganske sikker på den kommer til min termin uansett:)
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 absolutt ingenting å bekymre seg over. kan være målefeil også. Selv fikk jeg beskjed om at babyen var nesten 30% for kort i forhold til normal størrelse, men når han var født var han jo 51 cm lang! Så legene kan ta veldig feil, så ikke ta det så alvorlig, men slapp heller av og nyt tiden :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå