Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Prøver å legge om kostholdet mitt, men blir sprø av alle de motstridende påstandene om hva som er sunt. Nå har jeg tenkt å ta av 20 kilo, så hva bør jeg spise, og hva bør jeg unngå?
Gjest -<<- Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Sunt er ikke nødvendigvis det samme som slankende. Og sunt er veldig relativt. Jeg mener det er sunt å spise variert, mye grønt, mye ren fisk og hvitt kjøtt, noe kornprodukter og noe melkeprodukter. Unngå farsemat, halvfabrikata og tilsetningsstoffer i størst mulig grad. Kostholdsbevissthet vil for mange være slankende i seg selv, nærmest uavhengig av hvilket kosthold man satser på.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Det var nettopp det jeg tenkte da jeg formulerte spørsmålet. Er ikke interessert i snarveier til å gå ned i vekt, men jeg vil ha en sunn kropp. Regnet med at da vil jeg føle meg bedre, orke å være mer aktiv og miste flere kilo... HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Variert, alt med måte og beveg deg Hvis du begynner å nekte deg selv ting, feks aldri mer sjokolade eller andre ting du liker, så sprekker du fort.. Men hvis du unner deg en liten bit innimellom, så er det enklere å holde på den nye livsstilen
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Du bør spise ca hver 3.time og i tillegg bør du ha et lite mellom-måltid etter ca 1 1/2 time, for eksempel viss du spiser 2 tynne brødskiver til frokost klokken 8.00 så bør du kanskje få i deg en frukt/grønnsak rundt halv 10, for så å spise lunsj igjen klokken 11. Det aller viktigste når du skal ned i vekt er å aldri bli så sulten at blodsukkeret begynner å svinge :-) Kutt også ut ting som du Vet inneholde Mange kalorier, som for eksempel majones, enkelte sauser, dressinger og lignende, bytt ut med andre og magrere alternativer. Istedet for majones kan du for eks smøre et tynt lag med mager skinkeost på skiva/knekkebrød og ha skinke og grønt oppå, kjempegodt. Bytt ut kjøttdeig, med karbonade-deig, spis mye lyst kjøtt og fisk, salater passer til det meste... Drikk mye vann, ha en flaske i nærheten hele tiden, te med sukketter er deilig. Hold deg til en dag i uken når det gjelder søtsaker :-) Noen tips som jeg håper hjelper deg på vei :-) Hjalp meg ned 22 kg :-) Så skader det ikke å gå seg en tur innimellom om man har tid og ork til det.. :-) Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 hei anonym 21:53:) jeg har nå begynt å endre kostholdet mitt:) for å bli både sunnere og slankere! har slutta å røyke for knapt et år siden også..fikk dermed noen kg ekstra her og der:P i tilleg til å vere gravid:P Jeg har kutta ut godsaker i uken..og spiser maks en liten sjokolade eller litt potetgull i helgene! brus drikker jeg ikke..men MÅ ha en cola light av og til:) spiser regelmessig gjennom hele dagen..frokost kl 8..og til mellommåltid etter dette går det i frukt og grønnsaker..og til middag spiser jeg ofte kyllingfilet, salat og ris..men uten saus eller dressing! og spiser masse hjemmelagede grønsaksupper og salater..er kjempegodt:) har også begynt å gå tur hver dag..gjerne over en time, kommer hvertfall hjem god og svett:P så jeg lurer på når du begynte å merke at noe skjedde? og om det skjedde fort? jeg har aldri vert av den aktive eller sunne typen..så jeg håper at dette går bra:) har vertfall holdt det gående i 6 uker:P hehe
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 Henger meg på denne. Skal ned 20kg, og det helst innen sommeren;-) Tenkte å spise sunt og variert, og være mer i aktivitet. Er ikke alt som er så enkelt med en nyfødt i hus, men skal prøve så godt jeg kan! Er lett å glemme å spise selv når det går i amming, bleieskift og kos:) Har dere kanskje noen gode oppskrifter på smoothie,salater eller annet sunt og godt de vil dele?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå