Gå til innhold

kjenner daglig liv fra uke 20?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal man kjenne daglig liv i magen fra uke 20? det mente legen min, stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forstått det sånn at det er veldig opp og ned når man kjenner regelmessig liv men jeg trodde det var i uke 25 eller 26 man burde kjenne liv daglig.

Jeg er i uke 25 nå og var hos jordmor i forrige uke- spurte henne om det her og ho sa at det er veldig opp og ned på "humøret" til babyn hvor mye den spreller hver dag så hennes regel var at hvis det var rolig der inne og etter et par timer like rolig burde jeg prøve å få kontakt med babyn og får jeg ikke respons ring føden/lege for å høre hva de sier og reis eventuelt på undersøkelse.

Skrevet

jeg syns det var tidlig å kjenne daglig liv fra uke 20, ble litt beskymret når legen sa det. jeg har ikke kjent så mye liv endå, har morkaken foran, og det kan gjerne gå noen dagen mellom hver gang jeg kjenner noe. men alt er fint med babyen, så tar det med ro jeg.

Skrevet

hehe, ja er nok ingen grunn til å bli urolig :)

Kjente ikke noe daglig når jeg var 20 uker jeg heller.. og de sier vel at de som har morkaka liggende foran kjenner dårligere/og senere liv enn de som ikke har morkaka liggende foran.

Skrevet

Har kjent liv daglig siden uke17.Bærer mitt 2 barn

Skrevet

Jeg er i uke 24,og kjenner liv daglig... Har gjort det (ca)de 4 siste ukene. Men jeg spurte JM om dette,og hun sa at i fra uke 28 så skal man kjenne liv hver dag... Før den tid så må man bare "se det ann" litt.

At man skal (!) kjenne liv daglig i fra uke 20,er vel litt drygt. Er jo mange som har morkaka på fremre vegg som ikke kjenner liv før de er godt over 20uker på vei...

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at når man har begynt å kjenne liv daglig, så skal man følge med på at det fortsetter sånn.

Og at etter uke 28 skal man også følge hva slags mønster babyen har i magen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...