Gå til innhold

Dere som er i uke 30-32... Åssen er formen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen er formen deres om dagen? Jobber dere fullt, eller er dere (delevis) sykemeldte? Hvor mye gjør dere i løpet av en dag?

Mine går veldig opp og ned, noen dager er kjempe bra og jeg kan orke kjempe masse. Da gjør jeg masse husarbeid, er ute i butikken, er sammen med venner... Mens andre så er det kjipt å bare måtte stå opp :/

Jeg er 70% sykemeldt, jobber som servitør/barista, og sliter med vondt bekken/rygg.

Åssen er dagene deres? Mye plager, litt opp og ned, eller bare fryd og gammen? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Formen er utrolig varierende. Idag og igår har jeg gjort masse og er fortsatt ikke dødsliten, andre dager er jeg helt utslitt av bare å gå til butikken en tur. Humøret varierer også veldig...alt fra å føle meg flott og fresh..til å føle meg helt bedritent. Er sykemeldt 100 %, jobber på sykehjem samtidig som jeg er student. Så det går litt i skole nå..de andre har praksis, men jeg har utsatt den så har fri helt fram til fødsel. Så ikke bare fryd å gammen nei !

Skrevet

Ja dette varierer voldsomt for meg også. Merker at det begynner å bli tungt nå.. Har 80% stilling, og jobbet fult fram til nå. Men fra i morgen skal jeg jobbe halv stilling, altså 40 % og så ordner jordmor 40% svangerskapspenger. Har vondt i ryggen og fått en del kynnere i det siste, så det blir nok bra å roe litt ned på jobbingen. Er forresten 30 + 4 i dag.

Skrevet

hei..

er 30 uker i morgen så svarer eg=)

her er formen ikke så bra. har vært plaget me bekkenet i fra starten av svangerskapet og har bare blitt verre... Klarer så vidt å gå,så no er krykkene på plass=) går til fysio men syns ikke d hjelper så mye..

har vært sykemeldt 100%,men er no aktiv sykemeldt sånn eg kan gå på jobb innimellom vis eg klarer det=) (lærling på skole) ellers så går dagene veeeeldig sakte,siden eg kun ligger på sofaen nesten.. så begynner og glede meg veldig til den lille kommer til verden=)

Skrevet

Jeg er 30 uker i dag (31 på bim), og formen er vell egentlig fin, men begynner å bli sliten etterhvert.. Varierer veldig fra dag til dag. Har ei tulle på 16 mnd, noe høyt blodtrykk, begynnende bekkenløsning og endel plagsomme kynnere hvis det blir mye stress og full fart. Går i 100 % jobb.

Regner med å begynne å gå redusert nå etterhvert.;)

Skrevet

Hei du, eg er i veke 32 idag, og er 100% sykemeldt.

har slete veldig med kvalme,hodepine osv gjennom hele svangerskape, og det har ikkje gidd seg til nå..

Så, har forsatt den følesen av morgenkvalmen, kjenner veldig press i ribbeina og, + det skal ingenting til før eg blir sliden og andpusten, som og fører til eg blir svimmel og blir dårlig...

Ellers kjenne eg det og i ryggen...

Eg kan lissom ikkje gjer husarbeid som eg kunne før, nå klare eg kanksje bare litt av bade, før eg kjenne att eg må sette meg ned..

og det e liksom det e kan klare iløpe av dagen...

*tragisk*..

Men som sakt, dagene varrierer : ) Av og til e eg faktisk heldige og kan verr ''god'' en hel dag: ) hehe..

Men merkes og att rundt denne tiden slide eg veldig me søvn...

Andre og som jer det??

Skrevet

Er hjemme med storebror på tre år, så dagene går utrolig tregt nå. Har hatt problemer med å puste siden uke 18 (så jeg vet at det ikke skyldes stor livmor) og disse problemene blir bare større og større. Lørdag svimte jeg nesten av og var helt slått ut resten av helgen. Legene bare sier at det er normalt, men det er da ikke normalt å ikke kunne puste? Dette er tredjemann og jeg hadde ikke pusteproblemer i de andre svangerskapene.

Vil gjerne føde i går. Dette blir så definitivt sistemann.

Skrevet

slik hadde jeg det også inntil de tilfeldigvis fant ut at jeg hadde svangerskapsdiabetes......ingen utslag på urinprøve men jeg tok allikevel en glukosebelastningsprøve.Prøven viste at jeg hadde svangerkapdiabetes.Har nå i første omgang kuttet ut sukker og måler blodsukkeret 6 ganger daglig,er i mye bedre form nå og puster normalt........

så obs obs jenter

Skrevet

Vet du, jeg har tanken om svangerskapsdiabetes siden jeg hadde det sist gang. Tok en glukosetest i uke 21 som er litt i tidligste laget og nivået var normalt - men jeg har hørt at den testen egentlig skal taes rundt uke 27? Takk for tips. Skal be om å få ta en test til.

Skrevet

Formen ja.. Har fått plagene smelt i tryne nå for ikke lenge siden... Har jobbet fullt som sykepleier fram til uke 28 og tatt deltid skole ved siden av. Nå er jeg parkert med 30% tilrettelagt jobb, vurderer å ta permisjon fra skole. Har fra før to gutter på 9 år og 1,5 år. Har løfta på meg et begynnende brokk over navelen, blodtrykket er på vei oppover, har noe proteiner i urinen, bekkenløsning foran. Er generelt sliten.. Synes det er ufattelig kjipt at det bremses så kraftig allerede. Har termin om 2 mnd...

Håper det blir en opptur snart!!!

Skrevet

Jeg er i uke 32 og føler meg veldig heldig som har sluppet unna stort sett de fleste plagene.

Eneste problemet her i gården er at jeg blir fortere sliten. Orker ikke gå i butikker i timevis og det er slitsomt å bøye seg. Men jeg tror at å parkere seg i sofaen ikke er noen løsning heller, så går turer på ca en time hver dag. Og jeg tror det har betalt seg, selv om jeg har litt bekkenløsning også. ellers så er jeg mye hjemme å styrer og ute med venner i ny og ne.

Er med på et forskningsprosjekt i Trondheim som heter "effekten av trening i svangerskapet" spennende opplegg og man får god oppfølgning om man havner i treningsgruppa.

Jobber ikke lengre på grunn av stressbelagt nattarbeid så har dagene til å kose meg på. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...