Gå til innhold

Når har dere første Ultralyd????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fått noen dato enda, og ikke vet jeg hvor mange uker jeg er på vei heller om det er 10+ eller 14+, men trur det er 14...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nå i min uke 17. (16+6) Skal på ultralyd 20.feb. Har foreløpig termin 23 juli.

Skrevet

Skal påførste UL 6.mars....gleder meg:)Har termin 4. august..

Skrevet

Jeg hadde min første ul når jeg var 15 uker. Min andre har jeg den 3mars,da er jeg 19 :)

Skrevet

Jeg skal på ul 9 mars og har termin 6 august=)

Skrevet

Jeg skal på torsdag. Har termin 19 juli.

Skrevet

Eg skal på ordinær UL 12. mars. Då er eg 19 veker. Eg var på UL i veke 9 - men det var pga smerter i magen. Alt stod bra til, men det kjennest leeeenge sidan. Så eg er veldig spent på UL i veke 19 :-) Og så er eg sikker på at eg får gut, så det blir artig å få det bekrefta eller avkrefta. Det spelar inga rolle, men morosamt om intuisjonen min har rett!

Skrevet

hadde min første UL i uke 6, så 9 og 12... dette pga medisinske årsaker hos meg, og evt sakde på fostret.

Har ny UL i uke 19.

er nå 14 uker på vei.

Skrevet

Skal nå på fredag og er da startet på uke 19.

Skrevet

skal på torsdag dene uka den 12.. da er jeg i uke 19

Skrevet

Jeg skal på ordinær ultralyd imorgen.. Er da 18+3 :) Gleder meg så sinnsykt :)

Skrevet

Jeg bestillte en UL privat når jeg var 11+5, dette fordi jeg var så mye dårlig hele tiden og var så spent om det virkelig var liv der inne. En bekreftelse for meg selv. Førstegangsgravid og trodde ikke helt jeg var gravid før jeg fikk se...:o)

Har ellers den normale UL 2.mars da er jeg 18+2, Foreløpig termin er 3/4 august.

Skrevet

Var på privat UL i uke 6 og 12, og venter på innkalles til ordinær ul nå omdagen. Regner med at jeg skal dit mellom uke 16 og 20.

Er 14 uker nå :-)

Skrevet

ordinær UL er gjerne mellom uke 18 og 20

Skrevet

Første ultralyd??? Man får da bare en ultralyd i svangerskapet så lenge man ikke har medisinsk indikasjon for flere... Mange velger imidlertid å betale for privat ul før den vanlige ul mellom uke 18-20....

Skrevet

Det varierer på hvor i landet du kommer fra om hvor mange UL man får..

Skrevet

Vet du, det gjør det faktisk IKKE... Det som er standard og anbefalt svangerskapsomsorg er 7 kontroller hos lege/jordmor og 1 EN ultralyd.. Om du har fått flere har legen vært "snill" eller så har du hatt medisinsk indikasjon for det og da blir det noe heeeelt annet....

1 2005 ble retningslinjene for svangerskapsomsorgen revidert. I mange land, inklusive Norge, har svangerskapsomsorgen vært basert på hvordan den alltid har vært, noe som blant annet har ført til unødvendig mange kontroller av friske gravide. Svangerskap og fødsel er normalt og naturlig, og dagens svangerskapsomsorg forsøker å ta hensyn til det. Blant annet satses det på færre kontroller og laboratorieanalyser av dem som er friske og har et normalt svangerskap.

Prinsippene for hyppigheten av svangerskapskontrollene er basert på at:

hvis svangerskapet er ukomplisert tilbys 7 kontroller og 1 ultralydsundersøkelse rutinemessig

det skal være lav terskel for å komme ekstra

gravide med spesielle sykdommer eller problemer skal plukkes ut for å tilbys tettere oppfølging

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...